A magyar bor érdekeit képviselték Kanadában
Az államközi kapcsolatok bővítése segítheti a hazai borok kanadai értékesítését
Írta Ihárosi Ibolya
Mint a Magyar Borvárosok Szövetségének elnöke vett részt parlamenti delegációval Kanadában Horváth István szekszárdi polgármester, országgyűlési képviselő. Két hivatalos borbemutatót szervezett Torontóban és Ottawában a magyar nagykövetség.
Csak Ontario államban évente mintegy 3,6 milliárd dollár az éves minőségi borfogyasztás. A kevésbé minőségi még ennél is több. A kint szerezett tapasztalatok alapján jó esély van arra, hogy a magyar borok érdemben is megmérettessék magukat a kanadai piacon. A borkultúra magas színvonalon áll. A két legismertebb sommelier is magyar származású. Ennek ellenére alig van magyar bor a piacon.
- Amint meghallották, hogy Szekszárd, mondták, hogy kékfrankos. Láttam a kanadaiak szemében a felismerést, majd szánalmat - fogalmazott a polgármester. Kiderült, hogy a Hungarovin kommersz bort forgalmaz ezen a néven literes, csavaros üvegben. Egy nagy borszaküzletben nagy mennyiségben vannak ausztrál, chilei borok. Erre a részlegre egy fajtából 150 ezer palack bor szükséges. A szaküzlet egyharmadában pedig sokféle borvidékről árulnak kisebb mennyiségben, de minőségi bort. Ebben a kategóriában már negyvenezer palackkal megjelenhetne a szekszárdi bor. Jellemző, hogy ebben a részlegben több bolgár, montenegrói vagy osztrák bor volt, mint magyar. Tudatos építkezés szükséges ahhoz, hogy a magyar bort megismerjék a Kanadában. Ennek első lépése lehet a kereskedők magyarországi látogatása.
forrásom a teol.hu