Komoly karrier előtt a magyar pálinka?
- Mit jelent ez a cím önöknek? forrásom a http://gazdakor.szie.hu/hirek/komoly_karrier_elott_a_magyar_palinka
Számomra azért nagyon fontos ez az elismerés, mert olyan környezetben - a magyar Országgyűlés
kupolatermében - adják át a díjat, ahol már ott lenni is hatalmas megtiszteltetés. Egy magyar
terméknek ennél méltóbb helyet nem is lehetne találni.
- Milyen előnyökkel jár egy ilyen cím megszerzése?
Mivel a cím odaítélése a televízióban is nagy szerephez jutott, ez az eladási számainkban is
jelentkezett. Azt nem mondom, hogy drasztikus változások történtek, de odafigyeltek rá. Januártól
már a díj logóját és címkéjét is felhelyezhetjük termékeinkre, ami talán újabb eladásokat generál.
- Milyen beruházások történtek a közelmúltban? Lesz ezeknek hatása a termelésre?
Október 16-án került átadásra egy olyan fejlesztés, amely negyedmilliárd forintnyi beruházást jelent.
Pálinkafőző kapacitásunkat ezáltal gyakorlatilag megdupláztuk, 150 ezer hektoliter fokpálinkát tudunk
így előállítani. Ez a beruházás a pálinkafőzés minden mozzanatát felölelte: a cefrézőt, a
darálórendszert, a feldolgozórendszert, a pálinkafőzést, a tároló-kapacitásuknat, a palackozói
kapacitást és a késztermék raktározását is. Ma már teljesen automatizált módon történik termékeink
palackozása és előállítása. Körülbelül 70 ezer palackos raktárkészletet tudunk egyszerre letárolni, ami azt jelenti, hogy mostantól bárhová tudunk raktárról kiszállítani. Ami még nagyon fontos, hogy a magyarországi pozíciónk erősítése mellett 2010-től fontos szerepet szánunk az export lehetőségek kiaknázására is. Szeretnénk Németországba, a volt Monarchia területére, illetve Oroszország, és Kína irányába is értékesíteni. Annyit szeretnék még ezzel kapcsolatban elmondani, hogy a fejlesztéshez szükséges pénz 50%-át pályázaton nyertük, ezt azután fogjuk megkapni, miután az MVH leellenőrzött mindent. Hatalmas segítség volt ez nekünk.
- Milyen a kereslet a pálinka iránt? Minek köszönhető a megnövekedett érdeklődés?
A pálinka reneszánszát éli Magyarországon. Olyankor növekszik az értékesítési aránya, amikor a szeszesital-fogyasztás szerencsére csökkent. Magyarul: a külföldről beáramló kereskedelmi márkákkal szemben komoly pozíciót szerzett, növekedési pályán van. Úgy gondolom, hogy ez a gyümölcstermesztők szempontjából nagyon-nagyon fontos dolog. Minden alkalomra - legyen az akár ünnep vagy egyéb összejövetel - a pálinkát teszik az asztalra, nem külföldről beáramló Whiskyt, vagy bármilyen más italt.