Több magyar bor iránt is érdeklődtek hongkongi cégek
A tokaji édes-, a hazai vörösborok, valamint a magyar kulináris különlegességek keltették fel leginkább a Magyarországra látogató, az élelmiszer- és borpiacon tevékenykedő hongkongi cégek figyelmét, amelyek képviselői háromnapos programon vettek részt Magyarországon.
A hongkongi cégeknek az ITD Hungary, a Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács és a Hongkongi Exportálók Szövetsége szervezte az üzletember-találkozót. Az ázsiai vendégek a Magyar Bormarketing Kht. kalauzolásával Magyarország legfontosabb bortermelő vidékeire is ellátogattak.
Az ITD Hungary pénteki közleménye szerint a hongkongi cégek a háromnapos programon a magyar gourmet élelmiszerek gyártóival, valamint a tokaji, az egri, a villányi, a szekszárdi és a balatoni borvidékek borászaival találkoztak. Ázsiában egyre nagyobb a kereslet a borok iránt, ez elsősorban a külföldi borokat terhelő importvám eltörlésének köszönhető.
A magyar borok hongkongi kivitele jelentősen nőtt: 2008-ban mintegy ötven százalékkal többet exportált Magyarország, mint 2007-ben - idézik a közleményben Kerekes Györgyöt, az ITD Hungary borágazatért is felelős vezetőjét.
A magyar borok iránti komoly érdeklődést jelzi az is, hogy 2009. május 27-én szándéknyilatkozatot írt alá a két ország a hazai borok hongkongi népszerűsítéséről. A vörösborok különösen kedveltek: Ázsiában ugyanis a piros szín a sikert szimbolizálja, így étkezéseknél szinte természetes, hogy vörösbort fogyasztanak.
A novemberi Hong Kong International Wine and Spirits nemzetközi kiállításon önálló nemzeti standon jelenhetnek meg a magyar borok az ITD Hungary és a Magyar Bormarketing Kht. szervezésében - jegyzik meg a közleményben.
Tavaly a Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács által első alkalommal megrendezett nemzetközi bemutatón 25 ország és régió 240 kiállítója vett részt, a látogatók száma pedig majdnem elérte a húszezret.
Az ITD Hungary 2006-tól kiegészítő jelleggel, 2007-től pedig már önálló programtervvel segíti a magyar borok külpiaci promócióját. A Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség 2007 óta mintegy harminc programot szervezett a Magyar Bormarketing Kht-vel, amelyek a magyar borok exportját növelhetik.
Ezek elsősorban az értékpiacokra, Svédországra és Hollandiára, valamint a referenciapiacnak tekinthető Nagy-Britanniára koncentráltak. Tavaly Svédországban 16, Nagy-Britanniában 29 százalékos volt az exportnövekedés, míg Hollandiában 24 százalékkal nőtt két év alatt az elért átlagos exportár.
forrásom a http://www.pecsinapilap.hu/?id=40648