KOVÁCS NIMRÓD A MAGYAR BOROKRÓL A TRAVEL CHANNELEN
A csatorna műsorra tűzte a 2008 szeptemberében forgatott két magyar vonatkozású epizódját. A francia származású, Londonban élő borszakértő, Isabelle Legeron által vezetett Journey into Wine (Borutazások) című műsor új epizódjának első vetítésére 2009. január 26-án este 8 órakor kerül sor. A "Budapest to the Black Sea" címen vetített részben, idézzük: Isabelle Legeron Budapesten kezdte az ismerkedést a magyar borokkal, és itt találkozottKovács Nimróddal, az egri Monarchia Wineryről Kovács Nimród Wineryre átnevezett borászat tulajdonosával, aki a Cédrus utcai házába hívta meg Isabellet, a műsor producerét Deborrah Lambert és a teljes stábot. A tizenkét napos forgatás alatt a Travel Channel stábját a Magyar Bormarketing Kht (Wines of Hungary) és a Magyar Turizmus Zrt segítette.
”Isabelle Budapesttől a Fekete tengerig utazik, hogy bemutassa a korábbi kommunista blokk tagjai, köztük Magyarország, Bulgária és Románia bortermelését, amelyek ma már többet kínálnak a szupermarketekben található tömegtermékeknél. A francia borszakértő egy olyan régióba kalauzolja el a nézőket, amely több évezredes borkészítési hagyományokkal rendelkezik, és lassacskán ébredezik a 60 éves közönyből és elhanyagoltságból."
Nem véletlenül, hiszen Kovács Nimród és Richard Woolf, a Travel Channel tulajdonosa régi jó barátok és ő javasolta Isabellenek, hogy a Magyarországról szóló egyik epizódban készítsen egy beszélgetést Kovács Nimróddal, azzal az emberrel, aki sok helyen járt már a világban és a tapasztalati alapján méltán lehet mérvadó véleménye a magyar borok hazai és világpiaci jelenéről és jövőjéről. A több mint hat órányi vendégeskedés ideje alatt szó esett a magyarországi borrégiók sajátosságairól, a magyar borok történetéről, a borkészítés ezer éves tradíciójáról, gasztronómiáról és Isabelle természetesen megkóstolta a házigazda egri borászatának borait, és közülük a Monarchia Chardonnay Battonage 2006 és a 2004-es évjáratú Bazilika (az egyetlen Superior Bikavér a világon a 2004-es évjáratból) tetszett a legjobban. Az utóbbiról azt mondta, különleges burgundi stílusú cuvée bor.
Isabellenek, aki ellátogatott Egerbe is, és ott több borászat borait is megismerte, az a véleménye alakult ki, hogy Eger az a hely, amely borai által most kezd majd világhírűvé válni. Minden adottsága megvan ehhez és a fejlődés, amely a kilencvenes évek közepe táján elindult, egy-két éven belül meg kell hogy hozza a sikert a világ borpiacán is. Ehhez azonban még az eddiginél is sokkal inkább figyelniük kell a magyar bortermelőknek és kereskedőknek a borok ár-érték arányára, mert ezen még van mit változtatni.
Isabelle és a stáb is jó érzéssel, jó hangulatban köszöntek el vendéglátójuktól, olyannyira, hogy Isabelle ígérte, vissza fog térni, követni fogja a változásokat és kíváncsi lesz a házigazda borászatának új boraira, amelyek már magukban hordozzák majd a nemzetközi szakembergárda tudását és Kovács Nimród személyes ízvilágát.