Hazánkban éves szinten mintegy 3 millió hektoliter bor fogy.Magyarországon magyar bort isznak
Ennek a mennyiségnek nagyjából kétharmada folyó borként, egyharmada palackos-üveges kiszerelésben kerül a fogyasztókhoz különféle csatornákon keresztül - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet a Nemzeti Bormarketing Program keretén belül készített feltáró tanulmányából.
A bor kiválasztása során nagyon gyakran az ár és a könnyű beszerezhetőség játssza a meghatározó szerepet, így egyre többen vásárolnak főleg importborokat a hipermarketekben, de a borvásárlás szempontjából előtérbe kerültek a diszkontok is, ahol ma még elsősorban hazai borok kaphatók. Az ízlést természetesen nehéz megváltoztatni, a borfogyasztók többsége pedig nehezen vállalkozik új ízek megismerésére, ehelyett a jól bevált márkákat választja a jól ismert borvidékekről (Eger, Tokaj, Villány). Ez különösen igaz akkor, ha ajándékot keres a vásárló.
A bor kedveltsége a 20 és 60 év közötti korosztályban egyenletesnek mondható. Kiemelkedő a bor nemzeti ital jellege. A növekvő hazai identitástudatot mutatja, hogy az imázs szempontjából a fogyasztóknak nagyon fontos, hogy a bor magyar eredetű legyen - azaz ha hasonló áron találnak hazai illetve importból származó bort, akkor jellemzően a magyar eredetűeket részesítik előnyben.
forrásom a http://www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&placein=hirkereso&nID=390080