Ma már az amerikaiak is isznak bort
Kovács Nimród magyar származású amerikai üzletember néhány évvel ezelőtt szembesült azzal, hogy a kiváló magyar borok szinte ismeretlenek az Egyesült Államokban. Ma már 2,5 millió dollár értékben exportálja Amerikába a magyar hegy levét. A cég teljes idei termékkínálatát, a több mint százféle bort a közelmúltban mutatták be a szakmának az egyik kedvelt budapesti étteremben.
A Monarchia Matt International (MMI) viszonylag hamar 23 millió dollár árbevételű, magyarországi székhelyű nemzetközi cégcsoporttá nőtte ki magát. Egy New York-i székhelyű, minőségi borokat importáló és forgalmazó céggel egyesültek, majd 33 százaléknyi tulajdonrészt szereztek a kaliforniai Starry Night Winery-ben. A cégcsoport érdekköréhez tartozik még az USA-ban öt nagykereskedelmi cég, egy internetes boráruház és három amerikai borszaküzlet - tudta meg az MTI munkatársa a tájékoztatón.
Joern Tittel, a vállalat New York-i vezérigazgatója is jelen volt a budapesti borparádén, és az MTI munkatársának kérdésére beszámolt az amerikai trendekről. Mint mondta, az argentin bor soha nem volt ennyire kedvelt, mint manapság. Egy év alatt 3 százalékkal nőtt az argentin borok fogyasztása az Államokban.
Ami a fajtákat illeti, a Pinot Noir trónját nehéz megingatni, még mindig fent van a csúcson. A fehér borok között a sztár a Pinot Grigio, olyannyira, hogy ha azt mondják egy new york-i ebéden, hogy kérek egy pohár fehér bort, az szinte szinonimája a Pinot Grigionak. A tölgyfahordós érlelésű borok nem annyira vonzóak: inkább az acéltartályosak kedveltek.
Ami a magyar borokat illeti, a Bikavért ma már nem nagyon lehet ezen a néven eladni - tette hozzá Szalay Dorottya, az MMI Hungary vezetője. Ezen a néven csak 5 dollárért lehet eladni ugyanazt a vörösbort, Heritage néven pedig 35-40 dollárért. A megfelelő név azért is fontos, hogy egyáltalán ki tudja mondani a vevő, mit is kér - az Irsai Olivérből így lett Olivier.
A címke divat követése is elengedhetetlen. A címke stílusa, rajzolata, színvilága nem lehet túl csicsás. Viszont ha magas minőségű borról van szó, elbírja a szolid arany díszt, a konzervatívabb, visszafogottabb tervezés mellett.
Általában elvárják a tervezőktől és a borforgalmazóktól, hogy kövessék az avantgárd stílust, az új imázs követést, de itt sem szerencsés a túl színes, feltűnő design. Palackjaikra - néhány kivételével - a Gyémánt László festőművész által alkotott eperfa festmény kerül.
A cég magyarországi borászata Egerben található. Ugyanakkor forgalmaznak osztrák, olasz, spanyol, francia, argentin és amerikai termékeket is. A kóstolón a 108 bor 25 borászatot és számos fajtát képviselt. Érdekes volt megkóstolni a magyar piacon megjelenő amerikai borokat.
Tizenegy éve San Francisco-tól északra lévő Novato városában működik a Starry Night Winery nevű borászat, amely évente 150 ezer palackot visz piacra. A világfajták mellett az utóbbi időben specializálódtak a Kaliforniában már 100 éve honos - és gróf Haraszty Ágoston által Kaliforniában meghonosított - Zinfandel szőlőfajtára.
Az Osztrák-Magyar Monarchiából származó Zinfandel mennyiségében jelenleg a harmadik helyet foglalja el Kalifornia teljes bortermeléséből. Készítenek belőle fehérbort, késői szüretelésű édes desszertbort, könnyed újbort, száraz testes vörösbort és még portóit is.
forrásom a STOP
bor, pince, borászat, szőlő, pálinka, párlat, hírek .. e-mail: tester@fw.hu
2008.04.18. 12:09
Ma már az amerikaiak is isznak bort
Címkék: amerika monarchia bor borkereskedelem
Szólj hozzá! · 1 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://borhirek.blog.hu/api/trackback/id/tr5431288
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Http://Biblioteca.Ustamed.Edu.Co/ 2018.05.01. 12:46:51
Álnaív Kispolgár visszavág - Válogatott okosságok
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.