Csepp a bor tengerében
ELSŐDÍJASOK – Egységesítenék a borászok a tóparti kínálatot
szerző: Márton László
Hosszú idő kell még és jobb reklám, hogy a Balaton-parti éttermek egységesen balatoni bort kínáljanak – így látják a szakemberek.
Februárban két balatoni borász vehetett át első díjat a dél-dunántúli régiós borversenyen, amit az elmúlt év végén első alkalommal hirdetett meg a Dél-dunántúli Regionális Idegenforgalmi Bizottság.
A nyolcvan hektáron gazdálkodó fiatal borász úgy látja, hogy a hazai bor marketingje elenyésző. Időről időre leülnek ugyan és tárgyalások folynak szakmai körökben, de a szavakat sajnos nem követik tettek. Véleménye szerint komoly összefogásra, jó hazai reklámra és a rangos külföldi vásárokon való fokozottabb jelenlétre lenne szükség.
Olyan marketinget tartana jónak a balatoni borász, amelyben nem tesznek különbséget északi és déli part között, hanem „Balatoni” gyűjtőnéven kínálnák a régió borait egy-egy szakvásáron. Véleménye szerint egy ilyen összefogás jelentős előrelépést jelentene a tó körüli borvidékeknek.
Annak ellenére, hogy két nagykereskedő forgalmazza boraikat és szezonális jelleggel felkeresik kínálatukkal a Balaton-part és a megye éttermeit, egyedül egy akkora gazdaság, mint az övék, csak egy csepp a bor tengerében – jegyezte meg a szakember.
– Az emberek nagy többsége szemmel vásárol, így a minőség mellett sokat kell adni a csomagolásra is – mondta Trunkó Ferenc, akinek 2006-os Chardonnay barrique-ja a legszebb palack díját kapta a pécsi régiós borversenyen.
A hathektáros családi pincészet vezetője úgy látja: minden díjnak, elismerésnek van hozadéka, ennek ellenére szerinte is nagyon hiányzik a jó bormarketing.
Trunkó Ferenc saját maga értékesíti a borait, tehát kihagyja a kereskedői hálózatokat. Úgy érzi – tette hozzá –, sok idő kell még ahhoz, hogy megszűnjenek a régi beidegződések és a Balaton-parti éttermekben a távoli tájegységeken termelt borok helyét átvegye a helyi minőségi bor.
forrásom a http://www.sonline.hu/index.php?apps=cikk&cikk=131321