Csodavárás bökkenőkkel
Bemutatkozott a 2006-os Merengő
Azt eddig is tudtuk, hogy a Bortársaság jó lóra tett a St. Andrea pincészettel. A profin dübörgő marketinggépezet és a jó borok hamar a hazai mainstreambe röpítették Lőrincz György nevét. De hogy a népszerűség a szentandi-szortiment árát ilyen magasságokba fogja katapultálni, arra legmerészebb álmaimban sem gondoltam. Mert ma ott tartunk, hogy a szürkebarát kerül annyiba, amennyit pár éve a Merengő kóstált. Egyszerű kereslet-kínálat reláció ez, vagy a jónak gyakorlására való törekvés ára? Ezen merengtem el a forgalmazó által celebrált borvacsorán, melyen terítékre került a pince négy bora, köztük az éppen előjegyezhető 2006-os Merengő.
Az Alkoholista-évbortermelője konteszt kétszeres babérkoszorús győztese eljutott odáig, hogy zászlósbora már előjegyzésben piacra kerül. Lőrincz doktor saját bevallása szerint nagy álom vált ezzel valóra. Emlékképeiben feldereng a fiatal, pályája elején járó Lőrincz György, aki csodálattal tekintett a boraikat már szinte a tőkén eladó borász-nagyágyúkra. És most ő is itt tart, szinte el sem tudja hinni. Közben a jóra való törekvést Rudolf Steiner szelleme oltotta be, a pince pedig egyike lett a legismertebb brandeknek az országban. Szóval minden tekintetben nagy utat járt be.
A borvacsora apropóját természetesen az előjegyzés adta. A Bortársaság ugyanis nyílt napot szervezett az esemény köré, ahol megkóstolható volt a még palackban pihengető Merengő, s a nyílt nap királyi tökfödőjén e vacsora volt a koronagyémánt. A kóstolási jegyzetek előszavaként megemlítendő, hogy a borok cseppet hidegebbek voltak a kelleténél, s a kóstolásra szolgáló pohár sem volt igazán alkalmas minden nüansz felfedezésére. Az illedelmes alkoholista pedig nem jelenik meg egy elegáns étteremben pohárkészlettel. A jegyzetek így inkább első benyomásként értékelendők.
St. Andrea bortesztek itt >>>
forrásom a :http://alkoholista.blog.hu/2008/03/21/csodavaras_bokkenokkel#more390521