Csütörtökön félpénzért ehetünk
A magyar éttermeknek úgy tűnik, bevált a Torkos Csütörtök, mert már több mint ezren csatlakoztak az akcióhoz, bár sokak szerint nem igazán jellemző, hogy a félpénzes vendégeket viszontlátnák az év többi napján.
Tényleg féláron ettünk?
„Ilyenkor az éttermi világ felbolydul, a mi éttermünkben is rengeteg új vendég jelentkezik be” – mondta a FigyelőNetnek a Kárpátia étterem marketingigazgatója, Váradi-Szabó Balázs. Szerinte fontos, hogy az étterembe járást így propagálják, de kézzelfogható eredménye nem igen van, mert nem tartja jellemzőnek, hogy az így betérő vendégek visszatérnének. A vendégek mindenesetre ilyenkor kipróbálhatják az étterem élményt, amit otthon nem lehet megkapni. Mindemellett komoly gondot jelent, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben az év egészében a legtöbben sajnálják a pénzt erre a "kalandra".
Míg korábban szigorúan csak a teljes étlapkínálatból lehetett rendelni torkos csütörtökön, addig a 2008-as akcióban már lehetőséget adtak a vendéglátó helyeknek, hogy külön erre az alkalomra összeállítsanak egy menüt. Ennek eredeti árát természetesen már nem lehet ellenőrizni, így összehasonlítani sem, hogy most tényleg féláron ettünk-e.
Nem áll érdekükben átverni
„Az akcióra összeállított külön menü nem lett jellemző idén sem, mindössze a résztvevők tíz százaléka jelezte, hogy ilyet ajánl a vendégeknek” – állított kérdésünkre Róna Iván, a Torkos csütörtököt szervező Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Úgy véli, hogy bár megvan a lehetőségük az éttermeknek, hogy visszaéljenek a Torkos-menü lehetőségével, ezt azért nem fogják megtenni, mert nem áll az érdekükben. A marketingakcióval ugyanis pont a rossz oldalukat mutatnák, és ha a vendég becsapva érezné magát, nem térne vissza többé.
Az étkezőkocsikban is féláron (MTI)
A Torkos csütörtökre a zrt. egyébként 5-6 millió forintot fordít, amely nagy részét a hírverésre fordítják. A vezérigazgató szerint az éttermekbe igenis visszatérnek a vendégek, különben miért jelentkezne évről évre egyre több vendéglátó egység. Míg három éve 400 vállalkozás szerepelt a listán, addig tavaly már közel 700-an szállították le az áraikat, idén pedig már több mint 1000-en.
Miközben a gasztronómiai szervezetek arra hívják fel a figyelmet, hogy étkezési kultúránk komoly gondban van, és finoman fogalmazva sincsen az élvonalban, a Magyar Turizmus Zrt. igazgatója szerint a magyar konyha mégis komoly vonzerőt jelent, igaz elsősorban a belföldi turisták számára. Az egész akcióval pedig pont ez volt a cél, azaz, hogy a hazai turizmust egy picit felpörgessék. Torkosság után zsírégetés
Aki pedig szeretne bejelentkezni egy ebédre, vagy egy vacsorára, jobb, ha minél előbb megteszi. Az éttermek listáját a Torkos csütörtök honlapján városonként, ABC sorrendben találhatják meg. A korábbi évekhez képest még újdonság, hogy cukrászdák és a MÁV-START Zrt. menetrendjében meghirdetett belföldi IC vonatokhoz kapcsolt utasellátó étkezőkocsik és cukrászdák is beszálltak.
Szintén újdonság, hogy a csütörtököt kibővítették egy Mozgós Péntek akcióval. Február 8-án fitnesz-, kondi- és wellness-termek, mozgásközpontok, uszodák, sportlétesítmények, szállodák sport-, wellness-, spa- és egészségközpontjai a napi belépő árából 50 százalék kedvezményt biztosítanak az előző napon torkoskodó vendégeknek. A zsírégetésre január 31-ig lehet bejelentkezni www.gilda-max.hu/mozgospentek oldalon. Az országos akció háziasszonya Béres Alexandra lesz.
forrásom a http://www.fn.hu/cimoldal/20080130/csutortokon_felpenzert_ehetunk/