bormarketing.hu, 2008-01-11
A francia borok és alkoholok exportjának értéke meghaladta a 9 milliárd eurót 2007-ben.
Az első tíz hónap exportjának értéke 9,2 milliárd és 9,5 milliárd euró közé tehető, ami 2006-hoz képest 9%-os emelkedést jelent - mondta Philippe Casteja, az FEVS (Bor és Szeszesipar Exportőrök Szövetsége) elnöke.
A 2007-es évről szóló végleges eredmények 2008 februárjában várhatóak.
A Cognac és a Champagne volt a növekedés hajtóereje, de a csendes borok szintén jól teljesítettek. Tavaly a Champagne export 9 millió palackkal, a Cognac export 12 millió palackkal a csendes bor export pedig 67 millió palackkal nőtt.
'Sok év munkájának eredményét láthatjuk most'- mondta Casteja a decanter.com-nak. 'Néhány nehéz év után, amikor a csendes borok igen rossz pozícióban voltak, a termelők megdolgozták a piacot amelynek eredményeképp számos fogyasztó tért vissza a borok világába könnyebb, frissebb borokat választva.'
A Cognac értékesítés 16,9%-kal nőtt 2006-hoz képest, a Champagne pedig 14,5%-kal, a legnagyobb vevők pedig az Egyesült Államok és Nagy-Britannia, valamint Németország, Belgium és Japán volt.
Kína, amely korábban a francia borok és szeszesitalok 15. legnagyobb vásárlója volt, most már az első tíz között szerepel.
'A 2008-as év nehezebb lehet számunkra az erős euró és a szélesedő globális gazdasági problémák miatt, de nagyon elszántak vagyunk' - mondta Casteja.
A cikk eredeti formájában itt olvasható.