Legutóbbi promóciós programunkról, a zwollei De Librije étteremben tartott kóstolónkról ugyan még nem írtunk, de a holland Proefschrift szaklapban már megjelent egy rövid cikk az eseményről. A következő számban részletes beszámolót is olvashatnak majd a hollandul értő borbarátok.
Magyarország a csúcsra tör
Ki hitte volna, hogy egy napon magyar borokat kóstolhat a De Librije étteremben? A hagyományos bortermelőnek számító Magyarország, amely keményen dolgozik azon, hogy kivívja a borvilág elismerését, bemutatót tartott Hollandia egyik legnevesebb éttermében, a 3 Michelin csillagos De Librijében.
Közép-Európa egyre fontosabb szerepet tölt be a nemzetközi borpiacon. Ausztria és Németország közelmúltban elért sikerei után úgy tűnik most Magyarországon a sor. A magyar borok közül eddig csupán a különlegességnek számító desszert bor, a Tokaji Aszú tett szert jelentős hírnévre, amelyet már Európa királyi udvaraiban is felszolgáltak. Most az ország ismét helyet követel magának a világranglistán, de ezúttal egy szélesebb borkínálattal.
A borok kiválasztására az ITD Hungary Jan van Lissumot, a The Wine & Food Association és a Gault Millau igazgatóját kérte fel. Az előkóstolókra a neves budapesti Gundel étteremben, valamint a Budai Várban megrendezett Bor- és Pezsgőfesztiválon került sor. A kóstolók eredménye egy különleges szelekció lett - igazi meglepetés azoknak, akik még nem ismerik a magyar borokat, de magától értetődő a hozzáértők számára. A válogatásban sok érdekes tétel szerepelt. A magyar szőlőfajtából, a Furmintból készült friss, mineralitásban gazdag száraz fehér boroktól kezdve a nagy intenzitású, de bársonyos Zweigelt, Cabernet franc vagy Kékfrankos szőlőből készült vörös borokig. Ezen borok legszebb tételei lassan felkerülnek az európai top éttermek itallapjaira is.
A De Librijében összesen 21 csúcsminőségű magyar bort mutattak be. A fehér, vörös és desszert borok 9 borvidékről származtak. Az ebéddel egybekötött kóstolón 30 szakember vett részt, Magyarországot pedig Grexa Júlia, a Magyar Nagykövetség gazdasági tanácsadója, Szabó Péter, az ITDH hágai kirendeltségének vezetője, valamint Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Kht ügyvezetője és Kató András borszakértő képviselte.
Proefschrift, 2007.11.08. (Köszönet Galambos Krisztinának a fordításért).
Az eseményről készült fotók megtekintéséhez klikkeljen ide.
A bemutatott borok listája itt tekinthető meg.
Az eseményről a Decanter magazin decemberi számában is olvashatnak.
forrásom Nemes Richárd www.bormarketing.hu -ról