A száraz vörös a divat
Keresik a fiatalok a minőségi borokat, a rosé is népszerű írta Rácz Tibor
A magyarok közel egyharmada fogyaszt bort. Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a helyi ízek
Az otthoni magyar borfogyasztás enyhe növekedését mérte az elmúlt években a GfK. Hungária Piackutató Intézet. A kutatás szerint egyre többen választanak drágább, illetve száraz borokat. A felmérésből kiderül, hogy ugyan továbbra is a félédes borok a legnépszerűbbek, de növekvő trendet lehet megfigyelni a száraz borok esetében.
A fogyasztók egyre gyakrabban választanak minőségi borokat, hiszen az értékforgalom évente közel tíz százalékkal emelkedett. A borfogyasztási szokásokat illetően a felmérés rámutat, hogy ugyan továbbra is a félédes borok a legnépszerűbbek, de növekvő trendet lehet megfigyelni a száraz termékeknél.
Tavaly a félédes borok részesedése az eladásokon belül 4 százalékponttal 50 százalékra csökkent, a száraz boroké viszont 30 százalékról 3 százalékkal nőtt. A félszáraz borok aránya továbbra is 9 százalék, míg az édeseké egy százalékpontos emelkedés mellett 7 százalék volt.
A Gfk. felméréséből kiderül, hogy a lakosság 59 százaléka fogyaszt bort, ezen belül 29 százalék ritkábban, mint kéthetente. A szekszárdi Szász Söröző Étterem egyik felszolgálójának tapasztalatai szerint a fiatalok körében is egyre elterjedtebbek a helyi borászok termékei. Kiváltképp a rosék, és a lágyabb ízvilágú, úgynevezett beszélgetősborok az igazán kelendőek, mint a kadarka és a merlot. Hozzátette, emellett fogynak a testesebb nedűk is, mint a Cabernet sauvignon és a bikavér is. Egyetértett azzal, hogy egyre a fiatalság egy bizonyos rétegénél egyre inkább számít a minőség. Vannak olyan asztaltársaságok, amelyek kifejezetten keresik a minőségi száraz borokat. A fehérborfogyasztásról annyit mondott, tapasztalatai szerint nem igazán jellemző a náluk megforduló vendégekre, hogy olaszrizlinget, vagy más fehérbort rendelnének.Az otthoni magyar borfogyasztás enyhe növekedését mérte az elmúlt években a GfK. Hungária Piackutató Intézet. A kutatás szerint egyre többen választanak drágább, illetve száraz borokat. A felmérésből kiderül, hogy ugyan továbbra is a félédes borok a legnépszerűbbek, de növekvő trendet lehet megfigyelni a száraz borok esetében. A cég összesítése szerint 2005-ben a borfogyasztás háztartásonként 21,1 liter volt, ami 5 százalékkal több az előző évinél, és 9 százalékkal haladja meg a 2003-as mennyiséget. A fogyasztók egyre gyakrabban választanak minőségi borokat, hiszen az értékforgalom évente közel tíz százalékkal emelkedett. A borfogyasztási szokásokat illetően a felmérés rámutat, hogy ugyan továbbra is a félédes borok a legnépszerűbbek, de növekvő trendet lehet megfigyelni a száraz termékeknél. Tavaly a félédes borok részesedése az eladásokon belül 4 százalékponttal 50 százalékra csökkent, a száraz boroké viszont 30 százalékról 3 százalékkal nőtt. A félszáraz borok aránya továbbra is 9 százalék, míg az édeseké egy százalékpontos emelkedés mellett 7 százalék volt. A Gfk. felméréséből kiderül, hogy a lakosság 59 százaléka fogyaszt bort, ezen belül 29 százalék ritkábban, mint kéthetente.
A szekszárdi Szász Söröző Étterem egyik felszolgálójának tapasztalatai szerint a fiatalok körében is egyre elterjedtebbek a helyi borászok termékei. Kiváltképp a rosék, és a lágyabb ízvilágú, úgynevezett beszélgetősborok az igazán kelendőek, mint a kadarka és a merlot. Hozzátette, emellett fogynak a testesebb nedűk is, mint a Cabernet sauvignon és a bikavér is. Egyetértett azzal, hogy a fiatalság egy bizonyos rétegénél egyre inkább számít a minőség. Vannak olyan asztaltársaságok, amelyek kifejezetten keresik a minőségi száraz borokat. A fehérborfogyasztásról annyit mondott, tapasztalatai szerint nem igazán jellemző a náluk megforduló vendégekre, hogy olaszrizlinget, vagy más fehérbort rendelnének.
forrásom a teol.hu