Három napon át nyakalhatjuk ingyen a bort
Ismét megrendezi a Nyitott Pincék Napját a Magyar Turizmus Zrt., a Nyitott Pincék szövetsége és a Bacchus Arts Stúdió. A hazai borturizmus élénkítése érdekében szervezett akció idén három napon át tart, ennek megfelelően a neve Nyitott Pince Napokra változik. A pünkösdi hosszú hétvégén országszerte több mint száz pincében várják a vendégeket ingyenes, illetve kedvezményes borkóstolóval.
hirdetés
A Nyitott Pince Napok idén három napon át, 2007. május 26. és 28. között tart. Magyarország 22 borvidékén több mint száz pince vállalja, hogy ezeken a napokon 9 óra és 19 óra között nyitva tart, a gazda, vagy borhoz értő személyzet fogadja a vendégeket, akik kedvezményes, illetve ingyenes borkóstolón vehetnek részt. Az akció meghosszabbításától a szervezők a vendégéjszakák számának növekedését remélik, tekintettel arra, hogy várhatóan a borbarátok idén a tőlük távolabb eső borvidékekre is ellátogatnak. Az akció célja, hogy mind többen ismerjék meg Magyarország borvidékeit, változatos borkínálatát, és így egyre nagyobb borkedvelői kör alakuljon ki - áll a Magyar Turizmus Zrt. sajtóközleményében.
2007. május 18-án Budapesten nagyszabású promóciós akcióval is népszerűsíteni kívánják a rendezvényt a szervezők. A Nyugati téren, a Széna téren és a Gellért téren népviseletbe öltözött hostessek, szőlőtaposást imitálva hívják fel a figyelmet a Nyitott Pincék Napjaira.
Egyre többen látogatnak bor és gasztronómiai programokra
A Magyar Turizmus Zrt. tavalyi bor és gasztronómia tematikus évének előkészítéséhez - a magyar lakosság körében - végzett felmérésből kiderült: nem csak a külföldi turisták, de a magyar lakosság is úgy gondolja, hogy Magyarország egyedi gasztronómiai értékei, illetve borai az ország turisztikai kínálatának fontos részét képezik.
A bor és gasztronómiai programok, fesztiválok látogatottsága jelentősen emelkedett az elmúlt év során. 2005-ben a megkérdezetteknek csak 29,3 százaléka, 2006-ban pedig már 42,7 százaléka vett részt borral vagy gasztronómiával foglalkozó rendezvényeken. A legnépszerűbbnek a borkóstolás bizonyult, a megkérdezettek negyede vett részt ilyen programon. Borúton közel 50 százalékkal többen voltak tavaly, mint 2005-ben.
A gasztronómia fejlődésével kapcsolatos kérdések esetében a legtöbben (66,5 százalék) azzal értettek egyet, hogy a hazai borturizmus dinamikusan fejlődik és borról, borászatról beszélni divat manapság (61,3 százalék). Azzal a két
hirdetés
állítással is inkább egyetértettek, hogy Magyarországon egyre több lehetőség van kipróbálni egy-egy régió ízeit, és hogy a hazai vendéglők borkínálata egyre jobb. Viszont csak a megkérdezettek 35,4 százaléka értett egyet azzal, hogy mindig tudja, hogy hol talál információt úti célja jellegzetes ételeiről és italairól.
A megkérdezettek véleménye szerint a magyar lakosság gasztronómiai és borkóstolási utazásait a leghatékonyabban két módszerrel lehetne ösztönözni, a lehetőségeket bemutató több információval és árkedvezményekkel. A válaszadók 79,3 százaléka szerint a kampányévnek köszönhetően növekedett a magyar borok és a gasztronómia elismertsége a magyarok körében.
bor, pince, borászat, szőlő, pálinka, párlat, hírek .. e-mail: tester@fw.hu
2007.05.03. 18:34
3 napig ingyen bor? - 2007.05.03
Címkék: borfesztivál bor pince borászat nyitott
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://borhirek.blog.hu/api/trackback/id/tr9166881
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.