Borral töltik meg az Akváriumot
Egymilliós fődíj vár arra a fiatal művészre, aki egy igazán egyedi kezdeményezés díjazottjaként, egy hazai borászatnak tervez új arculatot. A Forum Hungaricum és a Hybridart által kiírt címketervezési pályázaton részt vett, tíz tehetséges alkotó pályamunkáiból október végén szerveznek kiállítást. Az Akvárium Klub melletti szabadtéri fesztiválon október 26-28. között a kiállítás mellett gasztronómiai rendezvénnyel is várják a látogatókat, ahol Budapest legjobb éttermei is megjelennek a borokhoz készített ételeikkel.
2012. nyarán a magyar kreatív ipar és a tervezők népszerűsítésére szakosodott Forum Hungaricum Nonprofit Kft és művészeti projektek létrehozásával, valamint pályakezdő hazai ipar- és képzőművészek promótálásával foglalkozó Hybridart pályázatot írt ki „Cégér - Jó bornak tervezz címkét!” elnevezéssel. A művészeti pályázat célja a fiatal designerek és a borászok közti kapcsolat megteremtése, valamint a művészet és a gasztronómia összekapcsolása.
A pályázó grafikusművészek a fiatal borászok számára új borcímkéket, illetve új márkaarculatot terveztek. Az újszerű kezdeményezésből olyan rendhagyó és merész címketervek születtek, amelyek a résztvevő borászok termékeinek értékesíthetőségét is pozitívan befolyásolhatják, de az áruházak és borüzletek polcképét mindenképpen felfrissítik majd.
A pályázat első fordulójában a Figula Pincészet a Balaton egyik legismertebb borászatának borához, a 7 Hektár-hoz kellett címkét tervezni.
Ifjabb Figula Mihály a Figula Pincészet képviseletében az elkészült pályaművekkel kapcsolatban elmondta: „Annyira professzionális pályaművek érkeztek, hogy eldöntöttük a következő években jó néhányat felhasználunk majd, így a gyakorlatban is látni fogjuk melyik címke fogja meg leginkább a vásárlókat!”
A pályázat első fordulójából tíz fiatal grafikus juthatott tovább, akik egy-egy – véletlenszerűen sorsolt – ifjú borász cégérén dolgozhattak együtt.
Az elkészült pályaművekből 2012. október 26-november 8. között szerveznek kiállítást az Akvárium Klubban. Az egymillió forintos fődíj és a háromszázer forintos második helyezett mellett a szervezők közönségdíjakat is kihirdetnek.
A címketerveket bemutató kiállításon túl a látogatók megismerkedhetnek a Cégérprogramban résztvevő borászokkal és borászatokkal is. Az Erzsébet téri gasztronómiai rendezvényen a borászok mellett a főváros közkedvelt éttermei és gasztrohelyei is kiállítanak, többek között a Laci'Pecsenye, Baldaszti's Grand, és a NU Bisztronómia.
Az érdeklődők nemcsak egy kiállítást nézhetnek meg, szavazhatnak is az elkészült munkákra. A közönségdíjra az esemény online felületein és az Akvárium Klubban elhelyezett szavazólapokon lehet szavazni november 7-ig.
A háromnapos Gasztro-Zsibongás kiváló lehetőség, hogy kevésbé ismert borászok izgalmas, rejtett tételeivel ismerkedjünk és hozzájuk ízletes ételeket kóstoljunk, mindezt hangulatos jazz kíséretében. A rendezvényre való belépés ingyenes, a borokért és az ételekért a standoknál kell majd fizetni.
Részletek a rendezvény oldalán olvashatók.
2012. nyarán a magyar kreatív ipar és a tervezők népszerűsítésére szakosodott Forum Hungaricum Nonprofit Kft és művészeti projektek létrehozásával, valamint pályakezdő hazai ipar- és képzőművészek promótálásával foglalkozó Hybridart pályázatot írt ki „Cégér - Jó bornak tervezz címkét!” elnevezéssel. A művészeti pályázat célja a fiatal designerek és a borászok közti kapcsolat megteremtése, valamint a művészet és a gasztronómia összekapcsolása.
A pályázó grafikusművészek a fiatal borászok számára új borcímkéket, illetve új márkaarculatot terveztek. Az újszerű kezdeményezésből olyan rendhagyó és merész címketervek születtek, amelyek a résztvevő borászok termékeinek értékesíthetőségét is pozitívan befolyásolhatják, de az áruházak és borüzletek polcképét mindenképpen felfrissítik majd.
A pályázat első fordulójában a Figula Pincészet a Balaton egyik legismertebb borászatának borához, a 7 Hektár-hoz kellett címkét tervezni.
Ifjabb Figula Mihály a Figula Pincészet képviseletében az elkészült pályaművekkel kapcsolatban elmondta: „Annyira professzionális pályaművek érkeztek, hogy eldöntöttük a következő években jó néhányat felhasználunk majd, így a gyakorlatban is látni fogjuk melyik címke fogja meg leginkább a vásárlókat!”
A pályázat első fordulójából tíz fiatal grafikus juthatott tovább, akik egy-egy – véletlenszerűen sorsolt – ifjú borász cégérén dolgozhattak együtt.
Az elkészült pályaművekből 2012. október 26-november 8. között szerveznek kiállítást az Akvárium Klubban. Az egymillió forintos fődíj és a háromszázer forintos második helyezett mellett a szervezők közönségdíjakat is kihirdetnek.
A címketerveket bemutató kiállításon túl a látogatók megismerkedhetnek a Cégérprogramban résztvevő borászokkal és borászatokkal is. Az Erzsébet téri gasztronómiai rendezvényen a borászok mellett a főváros közkedvelt éttermei és gasztrohelyei is kiállítanak, többek között a Laci'Pecsenye, Baldaszti's Grand, és a NU Bisztronómia.
Az érdeklődők nemcsak egy kiállítást nézhetnek meg, szavazhatnak is az elkészült munkákra. A közönségdíjra az esemény online felületein és az Akvárium Klubban elhelyezett szavazólapokon lehet szavazni november 7-ig.
A háromnapos Gasztro-Zsibongás kiváló lehetőség, hogy kevésbé ismert borászok izgalmas, rejtett tételeivel ismerkedjünk és hozzájuk ízletes ételeket kóstoljunk, mindezt hangulatos jazz kíséretében. A rendezvényre való belépés ingyenes, a borokért és az ételekért a standoknál kell majd fizetni.
Részletek a rendezvény oldalán olvashatók.