Tízből négyen szívesen választanak alacsonyabb alkoholtartalmú borokat
A borpiaci trendek kutatásával foglalkozó Wine Intelligence legfrissebb felmérése szerint mintegy 13 milliónyi brit borfogyasztó hajlik az alacsonyabb alkoholtartalmú borok fogyasztására.
Ezek a fogyasztók – a legalább havonta bort fogyasztók 43%-a – már eddig is vásároltak 10.5% alkoholtartalmú vagy az alatti borokat, s a jövőben is tervezik ezt. Ezen kívül sokuk nyilatkozott úgy, hogy fontosnak tartja a mértékletesebb alkoholfogyasztást, amelynek akár fontos része lehet az alacsonyabb alkoholtartalmú borok vásárlása.
A brit társadalom körében az elmúlt években igen népszerűvé vált a gyakori és nagymértékű alkoholfogyasztás. Ez néha már olyan szinteket ért el, hogy még David Cameron, brit miniszterelnök is beszédet intézet az emberekhez a mérsékeltebb alkoholfogyasztás érdekében. A kutatás azt állítja, hogy az alacsonyabb alkoholbevitel üzenete lassan ér célba, s a legalább havi rendszerességgel bort fogyasztók körében minimum 30% az olyan fogyasztó, aki nem is igazán tudja, hogy mennyi alkoholt tartalmaz egy átlagos palack bor.
A válaszadók fele mondta azt, hogy nem vásárolna bort 5.5% alkoholtartalommal, míg 25%-kuk mondta azt, hogy szívesen vásárol olyan bort, amelynek alkoholtartalma 5,5% és 10.5% között van.
A riport arról is beszámol, hogy a fogyasztók jó része arról panaszkodik, hogy például a szupermarketek polcain kapható alacsonyabb alkoholtartalmú borok választéka kicsi, s ezek minősége gyakran nem éri el a várakozás szintjét. Ezeket a borokat leginkább alacsony áruk miatt vásárolják fogyasztóik, de ízűkkel gyakran elégedetlenek.
A kutatás kérdéseket vet fel a fogyasztói igények és vásárlások kapcsán az alacsonyabb alkoholtartalmú borok esetében. A válaszok alapján úgy tűnik, hogy a fogyasztók a borra élvezeti cikként tekintenek, s a tapasztalat alapján a fogyasztók úgy érzik, hogy fontos összefüggés van a magasabb alkoholtartalom és a kifinomult, gazdag ízek között.
Richard Halstead, a Wine Intelligence kutatásvezetője szerint az alacsonyabb alkoholtartalmú borok piaca izgalmas változásokon mehet át a következő évben, években, ami azt is jelenti, hogy izgalmas újítások jelenhetnek meg a boltok polcain, amelyre várhatóan kereslet is lesz. A kutatás néhány igen fontos kihívásra is felhívja a figyelmet: például hogyan lehet olyan alacsonyabb alkoholtartalmú borokat készíteni, amelyek ugyanúgy kielégítik a fogyasztók ízlésvilágát, mint az alkoholban gazdagabb borok.
Az írásunk alapjául szolgáló cikk a www.drinksint.com oldalon olvasható.
A brit társadalom körében az elmúlt években igen népszerűvé vált a gyakori és nagymértékű alkoholfogyasztás. Ez néha már olyan szinteket ért el, hogy még David Cameron, brit miniszterelnök is beszédet intézet az emberekhez a mérsékeltebb alkoholfogyasztás érdekében. A kutatás azt állítja, hogy az alacsonyabb alkoholbevitel üzenete lassan ér célba, s a legalább havi rendszerességgel bort fogyasztók körében minimum 30% az olyan fogyasztó, aki nem is igazán tudja, hogy mennyi alkoholt tartalmaz egy átlagos palack bor.
A válaszadók fele mondta azt, hogy nem vásárolna bort 5.5% alkoholtartalommal, míg 25%-kuk mondta azt, hogy szívesen vásárol olyan bort, amelynek alkoholtartalma 5,5% és 10.5% között van.
A riport arról is beszámol, hogy a fogyasztók jó része arról panaszkodik, hogy például a szupermarketek polcain kapható alacsonyabb alkoholtartalmú borok választéka kicsi, s ezek minősége gyakran nem éri el a várakozás szintjét. Ezeket a borokat leginkább alacsony áruk miatt vásárolják fogyasztóik, de ízűkkel gyakran elégedetlenek.
A kutatás kérdéseket vet fel a fogyasztói igények és vásárlások kapcsán az alacsonyabb alkoholtartalmú borok esetében. A válaszok alapján úgy tűnik, hogy a fogyasztók a borra élvezeti cikként tekintenek, s a tapasztalat alapján a fogyasztók úgy érzik, hogy fontos összefüggés van a magasabb alkoholtartalom és a kifinomult, gazdag ízek között.
Richard Halstead, a Wine Intelligence kutatásvezetője szerint az alacsonyabb alkoholtartalmú borok piaca izgalmas változásokon mehet át a következő évben, években, ami azt is jelenti, hogy izgalmas újítások jelenhetnek meg a boltok polcain, amelyre várhatóan kereslet is lesz. A kutatás néhány igen fontos kihívásra is felhívja a figyelmet: például hogyan lehet olyan alacsonyabb alkoholtartalmú borokat készíteni, amelyek ugyanúgy kielégítik a fogyasztók ízlésvilágát, mint az alkoholban gazdagabb borok.
Az írásunk alapjául szolgáló cikk a www.drinksint.com oldalon olvasható.