Vak kóstolással választanak + Videó
A CBA üzletlánc 2007-ben – a magyar élelmiszerpiacon elsőként – új ötlettel örvendeztette meg borbarát vásárlóit, elindította a Vinotéka programot, amelynek keretében kiváló minőségű borokat kínál a vásárlóknak több mint kétszáz üzletben – mondta Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője az MTI-nek. Hozzátette: a program nem titkolt célja, hogy a kiváló minőséget előállítani képes hazai borászatok piacra jutását is nagymértékben elősegítse.
A kommunikációs szakember közlése szerint a Vinotéka program nagyon kedvelt a vásárlók körében, amit az is bizonyít, hogy a kezdeményezés beindítása óta a magyar üzletlánc borértékesítése többszörösére emelkedett. A mostani borseregszemle is nagyon szigorú szabályok szerint, vak kóstolással zajlik, amely biztosítja, hogy a nyolc bírálóbizottság kizárólag a beltartalom alapján pontozzon. A szakmai zsűri tagjai nem ismerik, hogy a bor melyik borászatból származik, és azt sem tudják, milyen évjáratú.
A CBA versenye Fodor Attila közlése szerint a legnagyobb hazai házi borversennyé lépett elő, az idén 767 borminta versenyez, tavaly 550 mintát hasonlítottak össze a bírálók. A borverseny rangját mutatja, hogy az elmúlt évben Schmitt Pál a legjobb eredményekkel végzett tételekből választotta ki a „Magyarország elnökének bora” megtisztelő címet viselő borokat. A verseny eredményeinek értékelését követően az államfő az idén is választ a borok közül.
forrásom a http://mno.hu/mezogazdasag/vak-kostolassal-valasztanak-1055499