Mennyi pénz jut bormarketingre?
A belföldi bormarketing hangsúlyait szeretné megváltoztatni az Agrármarketing Centrum (AMC). Eddig a semleges kampányokat támogatták a piaci szereplők, amelyek nem minősítettek bor- illetve szőlőfajtákat, borvidékeket - közölte Simon Péter.
Az AMC igazgatója elmondta: ezen szeretnének változtatni, és olyan programokat bonyolítanának, amelyek nevesítenek magyar bortermő tájakat és amelyekben a megnevezett hazai szőlőfajtákból kereskedelmi mennyiséget is a kampány mögé lehet tenni.
Azt javasolja az AMC, hogy minden jelentősebb borvidék egy-egy alapborára szervezzenek támogató programot. Ennek kialakításában az adott terület és a piaci szereplők véleménye lesz a meghatározó - jegyezte meg az igazgató, aki szerint ez ügyben nyilván vitákra is lehet számítani.
Akadnak azonban egyértelmű esetek - szögezte le Simon Péter. Szerinte ilyen a soproni kékfrankos, amely a maga termővidékén húzófajtának számít, de biztosan az egriek sem sértődnek meg, ha ahhoz a területhez továbbra is a bikavért kapcsolják elsősorban. Itt azonban már érdekes lehet például a szekszárdiak véleménye is - tette hozzá.
Az igazgató arról is tájékoztatott, hogy ez az új stílusú kampány már idén, a karácsony előtti időszakban érzékelhető lesz. Erre ugyanis rendelkezésre áll az AMC számláján egymilliárd forint, amelyet kizárólag bormarketigre költenek majd el.
forrásom a http://inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-389022