Befejeződött a fröccskampány
Vasárnap befejezte országjáró körútját a méltán népszerű fröccsbusz. Az érdeklődők utoljára Szentendrén, az Éjjel-nappal fesztiválon találkozhattak vele. A Közösségi Bormarketing Alap népszerűsítő kampánya jövőre folytatódik.
A hétvégén lezárult a Közösségi Bormarketing Alap idei fröccskampánya. „Nagyon elégedettek vagyunk: a kampány kimagaslóan sikeresnek bizonyult – nyilatkozta Oláh László, a szervezet képviselője. – Mindenki pozitívan fogadta a kezdeményezést; az országjáró fröccsbusz ismertté vált a fesztiválok látogatóinak körében, keresték, visszajártak hozzá. A fröccs, e hungarikumnak számító frissítő ital megítélésén sokat javított ez a road-show, amit egyebek mellett abból is éreztünk, hogy a fröccsbusz sikere nyomán több olyan rendezvényt is tartottak szerte az országban, amelyik a fröccshöz köthető” – mondta a szakember.
A fröccsbusz – egy feldíszített, 35 éves Volkswagen T2-es modell – a nyár folyamán az ország nyolc különböző fesztiválján, kulturális rendezvényén jelent meg, miközben több mint kétezer kilométert tett meg. A buszból ezer palack bort mértek ki, ebből összesen több mint 4000 fröccsöt készítettek a szomjas fesztiválozóknak.
„Számos nagy írónkat, költőnket ihlette meg ez a különleges ital. A magyar nyelv több mint száz elnevezést ismer a fröccsre! Kár lenne ezeket az értékeket veszni hagyni. A kulináris kultúrának ezt a részét is meg kell ismertetni a fiatalokkal. A kampány vállaltan nemcsak a fogyasztást szerette volna serkenteni, de ízelítőt kívánt adni egy régebbi, már-már letűnt világból, amelynek írott és tárgyi emlékei újra kedvet csinálhatnak a fröccsözéshez” – mondta Oláh László.
A fröccsbusz kampányának elsődleges célközönsége a 18–30 éves korosztály volt, akiket jól felépített internetes háttérkampánnyal szólítottak meg a szervezők. Oláh László szerint a fröccsbuszhoz kapcsolódó honlap látogatottsága, valamint a rengeteg személyes visszajelzés azt bizonyítja, hogy a fiatalok körében a fröccs, mint egyfajta „brand”, önálló életre kelt.
A kampány azonban nemcsak a nagyközönség számára bizonyult eredményesnek. A borászok számára a fröccsféleségek fokozódó népszerűsége piaci lehetőségeket jelent. A kampányban 17 borászat és pincészet szállította saját borait a fröccsbuszba.
A Közösségi Bormarketing Alap a magyar bor és szódavíz elegyítésével készülő hagyományos ital népszerűsítést jövőre folytatja.
További információk:
T. Reibach Orsolya projektvezető
Telefon: 1 235 0925, 1 317 4732, 1 328 0680
Mobil: 20 520 1736
E-mail: reibach.orsolya@issues.hu
(x)