Kárpátia étterem tulajdonosa, Niklai szerint nem elsősorban az a fontos, hogy mindenüttegyből megtérüljön az éttermek számára a Borszerdázás, de hosszabb távon gondolkodvabiztosan megéri csatlakozni a rendezvénysorozathoz, mert érdemes az embereket azétterembe csábítani. „Nagy szükség van a boros és a vendéglős szakma összefogására,és ez az akció különösen jót tesz az együttműködésnek, remélem legközelebb még többétterem és főleg több borkereskedés csatlakozik az akcióhoz, hiszen kedvezőbb bor árakkal még több vendégünk lenne – mondta Niklai.
„Kitűnően sikerült a menü, telt házunk volt tegnap, este nem is tudtunk mindenkit leültetni, mert még Ausztriából is jöttek át vendégek” – nyilatkozta Bausz Gyula, a Borszerda menüversenyét ebéd és vacsora kategóriában is megnyerő soproni Vadászkürt étterem tulajdonosa. Hasonlóan jó tapasztalatokról számoltak be a második, illetve harmadik helyet elérő éttermek is.
Juhász Tamás a harmadik helyezett Vörös Postakocsi tulajdonosa szerint a forgalom a várakozásoknak megfelelően növekedett, bár elmaradt a tavalyitól, de ez szerinte a nehéz gazdasági helyzet következménye. „A menüverseny kifejezetten jót tett az ügynek, sok vendégünk csakis emiatt jött tegnap hozzánk” – mondta Juhász.
Hudoba Tamás, a második helyet megszerző zsámbéki Nyárfás vendéglő tulajdonosa is arról számolt be, hogy vendégei tudatosan a menüsor miatt érkeztek az étterembe. „Én azt is nagy eredménynek tartom, ha mindenki eggyel jobb étterembe megy, mint máskor, mert alacsonyabb borárak mellett ezt már megengedheti magának” – nyilatkozta Oláh László, a mozgalmat finanszírozó Közösségi Bormarketing Alap igazgatója.
Oláh elmondta, hogy idén még három Borszerda lesz, a legközelebbi augusztus utolsó hetében, akkor a könnyű fehér borok lesznek terítéken, ehhez kapcsolódó ételsorokat várnak majd a szervezők az akkori menüversenyen. Szeptemberben a testesebb fehérek és a könnyedebb vörösek köré szerveződik az akció, míg novemberben a karácsonyi borkínálat bemutatásának jut a főszerep.
(x)