Környezetkímélő borosüvegek az O-I-tól - Már kaphatóak az új, karcsú zöld palackok Budapest, 2009. június 22. - Az O-I környezetkímélő és könnyített borosüvegeket vezet be a nemzetközi piacokon. Az új típusú üvegek előállítása során csökken a környeztterhelés, az anyag, a víz- és energialfelhasználás. Az O-I ECO O2 típusú borosüvegének bevezetésével éves szinten 1,5 millió darab 60 wattos égő fogyasztásának megfelelő energia takarítható meg, a Reference O2 típusú üveg gyártása pedig mintegy 600.000 liter üzemanyag megtakarítását eredményezi. Forradalmian új borosüvegek az O-I-tól Két új, könnyített borosüveggel bővíti bordói típusú palackjainak széles választékát az O-I, a világ egyik vezető üveg csomagolóanyag gyártó vállalata. Az ultrakönnyű ECO O2 modell a környezetet nagyban kímélő, mégis elegáns csomagolást biztosít a nemes borok számára, míg a REFERENCE O2 modell ideális választás a prémium borok csomagolásához. Környezetvédelem és dizájn Az európai fogyasztók napjainkban a leginkább környezetkímélő, tetszetős csomagolású termékeket keresik a legkedvezőbb áron. Az O-I által végzett globális borpiaci felmérések is kimutatták, hogy a legfontosabb négy fogyasztói elvárás a csomagolással szemben az íz megőrzése, az üveg dizájnja, a biztonság és a fenntarthatóság. Az O-I két új borospalackja megfelel ezen elvárásoknak, hiszen a tömegpiacra szánt ECO O2 típusú palack súlya mindössze 345 gramm. A rendkívül könnyű, tetszetős küllemű palack lágy, arányos formákkal rendelkezik. A prémium piacra szánt REFERENCE O2 típusú palack 460 gramm. Az elegáns palack alján kialakított bemélyedés hagyományosan magas, mely – a prémium piaci szegmensben használatos üvegekéhez hasonlóan – kifinomult külsőt kölcsönöz a borospalacknak. Az O-I a világ legszélesebb borospalack-választékával büszkélkedhet, hiszen kilenc kollekcióból álló kínálata minden piaci igényt kielégít, a tömegpiacra szánt borfajták csomagolására használt egyszerű formájú üvegektől a legtekintélyesebb borászatok által kért exkluzív, egyedi tervezésű palackokig. Tudta-e?- érdekességek a borvásárlásával és fogyasztásával kapcsolatban A vásárlási döntéseink 60%-a a vásárláskor születik. Mivel a fogyasztók többsége átlagosan 40 másodpercet szán arra, hogy leemeljen egy terméket a polcról, a csomagolás vizuális hatása döntő szerepet játszik a választásban. Éppen ezért évről évre javul az üvegcsomagolás minősége. A tervezők alapos vizsgálatnak vetik alá a borospalack minden jellemzőjét, hogy olyan terméket fejlesszenek ki, mely megfelel az igényeknek, sőt, beindítja a keresletet. A palackok megtervezését befolyásoló másik tényező a női borvásárlók növekvő száma - ma már a borvásárlók 30%-a nő - , mivel a nők a férfiaktól eltérő módon reagálnak a csomagolásra. Emellett az üveg az egyik legjobb választás, hiszen az egyetlen olyan csomagolóanyag, melynél nincs szükség másodlagos szigetelésre ahhoz, hogy elkerülhető legyen a csomagolóanyagból kioldódó vegyi anyagok bekerülése a benne tárolt ételbe vagy italba. A tölgyfahordó mellett az üveg a másik olyan tárolóeszköz, melyben a bor anélkül tárolható, hogy szennyeződne, vagy kémiai reakció menne benne végbe, így teljes mértékben megmarad íze és aromája. Mivel az üvegben bármilyen színű bor tárolható egy hónapig, egy évig, egy évtizedig, vagy még annál is tovább, nincs szükség az oxidációt lassító tartósítószerek vagy szulfitok hozzáadására. Az O-I- ról: Az O-I Európában, Észak-Amerikában, Ázsia csendes óceáni térségében és Latin Amerikában szerzett vezető pozíciót és naponta több millió emberhez juttatja el termékeit szerte a világon. Környezetbarát, 100%-ban újrafelhasználható csomagoló üvegei kiválóan őrzik tartalmuk minőségét, emellett tisztaságot, tetszetős külsőt és értékes megoldásokat kínálnak a vásárlóknak. Az 1903-ban alapított vállalat, több mint 23 000 embert foglalkoztat 80 gyártóegységben, 22 országban. 2007-ben az üveggyártásból származó nettó bevétele 7,9 milliárd dollár volt. Az O-I magyarországi gyára Orosházán a magyar csomagolóüveg piac részére gyártja és forgalmazza saját, valamint az O-I európai gyárainak termékeit a konzerv-, ásványvíz- és üdítőital, a sör-, valamint a bor és szeszipar számára. Az O-I magyarországi gyára piacvezető stratégiai partnerként kínál partnerei számára innovatív, értéknövelő csomagolási megoldásokat. Az O-I nagy hagyományokkal rendelkezik az európai bortermelők kiszolgálása terén, így rendkívül jól ismer minden európai piacot – a széles választék ennek a piacismeretnek, valamint a borpalackozásra szakosodott marketing és tervező csapatok munkájának köszönhető. Az üvegpalack az egyetlen olyan csomagolási forma, mely képes a bor ízét, aromáját és színét megőrizni, egyben biztosítani a fogyasztót az abban rejlő bor kiváló minőségéről egy élvezetes élmény ígéretét magában hordozva. Magyarország borfogyasztási szokásairól: Magyarország a világ 14. legnagyobb bortermelője. (Bár csak tizedannyi bort termel, mint Franciaország, ez egyenes arányban áll az ország méretével.) 2007-ben a boreladások volumen alapján csaknem 3%-kal, forgalmi érték alapján pedig csaknem 11%-kal nőttek. 2006-ban a legnagyobb növekedést a pezsgőknél regisztrálták, ahol volumen alapján az előző évihez képest csaknem 25%-os volt a bővülés, bár a pezsgőértékesítés összességében elhanyagolható. Mindazonáltal a habzóborok forgalmának bővülése a magyar piacon a legnagyobb. 2006-ban a rozé borok értékesítése bővült a leggyorsabb ütemben: 4%-kal mind volumen, mind forgalmi érték alapján. A magyar borpiacot a helyi borászatok túlsúlya jellemzi, ugyanakkor a nagyszámú kistermelőnek köszönhetően fragmentált. A legnagyobb bortermelő cég a Tokaj Kereskedőház. Az előrejelzések szerint a borászati szektorban a közeljövőben 3%-os általános volumennövekedés várható, míg a nemes borok forgalma ugyanebben az időszakban 11%-kal bővülhet – ez a jobb minőségű borok felé történő elmozdulást jelzi. Összességében azonban a stagnáló fogyasztás és az alacsony egységárak gátolják a magyarországi borászati szektor fejlődését. További információért kérem keresse: Hadzsipetkova Krisztina Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants (x)
Account Executive
Mmd
Oktogon Ház
1062 Budapest, Aradi u. 8-10.
Tel.: 266-7833
Fax.: 266-7344
E-mail: krisztina.hadzsipetkova@
Honlap: www.mmdcee.com
bor, pince, borászat, szőlő, pálinka, párlat, hírek .. e-mail: tester@fw.hu
2009.07.01. 08:20
Környezetkímélő borosüvegek az O-I-tó
Címkék: bor környezetvédelem borosüveg
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://borhirek.blog.hu/api/trackback/id/tr91219375
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.