Kevés olyan iskola van Magyarországon, mely tízezer látogató előtt mutatkozik be minden évben. A keceli T.G.-Virágdekor Szakiskola az idén 14. alkalommal rendezi meg a tavaszköszöntő fesztivált. forrásom a Kaput nyit a Virágdekor
– Mi volt az eredeti célja a fesztivál elindításának? – kérdeztem Téglás Andrást, a keceli T.G.-Virágdekor Szakképző Iskola és Kollégium elnök igazgatóját.
– Azt akartam, hogy diákjaink bemutatkozhassanak a nagyközönség előtt, találkozzanak a leendő munkaadókkal. Lássa Kecel és a környék közönsége, mit is tanulnak a fiataljaink, s aki még nem döntött, hol folytatja a tanulmányait, betekinthessen az iskola életébe.
– Minden tavasszal tartogatnak meglepetést a virágkiállításon kívül, most mire számíthat az érdeklődő?
– Május 30–31-én fogadjuk az érdeklődőket, a XIV. Ehető Virágok Fesztiválján, ahol a zöldségszobrászat, a bor- és pálinka- szépségverseny mellett élelmiszer-ipari vásárt és gasztronómiai versenyt is rendezünk. Az idei év érdekessége lesz a lovagrendek főzőversenye, és a borászok mellett a pálinkafőzőket is várjuk.
– Mi lesz, ha nem férnek el az udvaron?
– Ez nem lehet akadály. Kimegyünk az utcára.
– Mennyibe kerül a belépő?
– Nálunk ilyen nincs. Mi az embereket az egészséges étkezésre, a kulturált bor- és pálinkafogyasztásra szeretnénk nevelni. Ennek szellemében szervezzük a fesztivált; a zöldségszobrászat és az ehető virágok bemutatásával is ez a célunk.
– Hamarosan itt a húsvét. Hogyan készül erre az iskola?
– A hétvégén nyílt napokat rendezünk. Az érdeklődőknek az ünnepi díszek készítését, a húsvéti terítés fortélyait mutatjuk be.
– Szinte minden rendezvényen a diákok játsszák a fő szerepet. Hányan ülnek a tanulópadban?
– A felnőttekkel együtt egy évben ezer hallgatónk van.
– Az intézményt említve mindenkinek a virágkötészet jut az eszébe. Terveznek-e profilváltást?
– Nem, de oktatási ajánlatainkat folyamatosan bővítjük. A vendéglátóképzés évről évre népszerűbb, a színvonalról pedig annyit, hogy egyre több hazai és külföldi meghívást kapunk. Mindenhol a magyar konyha remekeit kínáljuk az érdeklődőknek. Tavaly augusztusban a szlovéniai Radgonában – az FVM Agrármarketing Centrum támogatásával – mutatkoztunk be a Nemzetközi Élelmiszeripari és Mezőgazdasági Kiállításon. Idén január 16–26. között Berlinben a Zöld Hét elnevezésű uniós kiállításon, majd február 26. és március 1. között a budapesti Utazás Kiállítással egy időben megszervezett I. Európai LEADER Expón is találkozhattak a látogatók a diákjainkkal.
– Mik az idei terveik?
– Olyan látványkonyhát szeretnénk kialakítani, melyből egyre kevesebb található a településeken. Régen úgy hívták ezt, kiskonyha. Felépítenénk egy kemencét, ahol a szabadtéri sütést, illetve beszerzünk egy pálinkafőzőt is, melynek segítségével a nemzeti ital készítését mutatjuk be vendégeinknek.
bor, pince, borászat, szőlő, pálinka, párlat, hírek .. e-mail: tester@fw.hu
2009.04.03. 19:55
Bor és pálinka szépségverseny
Címkék: marketing pálinka bor kecel
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://borhirek.blog.hu/api/trackback/id/tr471044603
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.