Az elmúlt évek tapasztalata azt mutatta, hogy az emberek még mindig kíváncsiak, és nyitottan fogadják a jó ötleteket.
A Torkos Csütörtök elnevezésű akció sikerességét mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy ilyenkor foglalás nélkül szinte lehetetlen asztalhoz jutni számtalan, az akcióban részt vevő étteremben.
A Bormarketing Kht. gondolt egyet, és a Torkos Csütörtök mintájára most a magyar borok népszerűsítését is egy hasonló rendezvény keretében szeretné segíteni. Április 29-én mindazoknak, akik kedvelik a ma gyar borokat, jó hírrel szolgálhatunk: a Borszerdán éttermi fogyasztásunk mellé féláron juthattunk hozzá olyan minőségi magyar borokhoz és pezsgőkhöz, amelyek egyébként sokszor megfizethetetlennek tűnnek a magas árrés miatt.
Az eseményt beharangozó sajtótájékoztatón Simkó Krisz tina, a WSET Nemzetközi Borakadémia igazgatója elmondta, hogy általános tapasztalat Magyarországon, hogy az emberek az italokon próbálnak spórolni, és sokszor azért nem isznak bort az étel mellé – noha köztudott, hogy a bor talán a legtökéletesebb kísérője ételeinknek –, mert nem fér bele a keretbe.
Az intézet igazgatója elmondta, hogy jó lenne, ha nem azon kellene gondolkodni, hogy válasszunk-e bort az étkezéshez, hanem azon, hogy milyet válasszunk. Sokszor okoz gondot egyébként az is, hogy a prémium kategóriába tartozó borokat szinte kizárólag csak palackos kiszerelésben lehet rendelni. Lássuk be, ez nincs így rendjén. Vegyünk egy párt, amely egy szolid, jó vacsorára vágyik. Egyrészt azért nem isznak meg ketten egy palack bort, mert nem az a céljuk, hogy ittasak legyenek, másrészt kifizetni egy üveg jó minőségű bort annyit tesz, mint kifizetni még egy ember részére az étkezést. Ez nincs rendben így. A világ számos éttermében rendelhetünk kisebb palackot is, amely a normális 0,75 literes üveg fele és általában elég két személynek. Sok helyen pedig egy pohárral is lehet kérni a jobb minőségű borokból.
Ez egy olyan pozitív spirál lehet, amelyik több szektort is jó irányba húzhat magával. Az esemény kiemelten fontos a magyar bor fogyasztásának ösztönzése szempontjából – mondta el Szabó Borbála, a Magyar Bor mar keting Kht. belföldi programmenedzsere. Az akció célja, hogy a mértékletes, minőségi borfogyasztás növekedjen a gasztronómiában.
forrásom a http://www.metropol.hu/mellekletek/vorosesfeher/cikk/378512#