Húszmilliós projekt bormarketingre
Sopron - Több mint 16,5 millió forint uniós támogatásban részesült a Bormarketing Műhely. A pénzt a régió borászati és borturisztikai együttműködésének bővítésére használják fel.
Rigler Zsolt, a soproni Bormarketing Műhely ügyvezetője és Horváth Jácint, a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség első embere írta alá a több mint 16,5 millió forintos támogatási szerződést. „Az elnyert forrás részét képezi annak a húszmilliós projektnek, amelynek célja, hogy bővüljön a soproni borászati szakemberek, szállodások és vendéglátók 2007-ben létrehozott borászati és borturisztikai klaszterje" – összegzett Böcskei Balázs, a Bormarketing Műhely referense. Az együttműködésbe bevonják a pannonhalmi, a kőszegi és a zalai borászokat, valamint más turisztikai résztvevőket.
– Háromlépcsős képzési programot is indítunk a borászat és a borturizmus fejlesztése érdekében – nyilatkozta Rigler Zsolt. – Ennek keretében – ez év második felétől 2010-re áthúzódóan – a szőlészetről és a növényvédelemről, napjaink borászati technológiájáról, valamint a borok piacra juttatásának marketingkérdéseiről rendezünk előadás-sorozatot. A programra nemcsak a nagy pincészetek képviselőit, hanem minden bortermelőt várunk. Emellett április első hetében szakmai tanulmányutat szervezünk Észak-Olaszországba. Ennek során megtekintjük a veronai Vin-Italy 2009-es borkiállítást és -vásárt, amely a világ legnagyobb ilyen jellegű rendezvénye. Ami régiónkat illeti, a folyamatos együttműködés alapja a hatékony és gyors információáramlás: ennek feltételeit is megteremtjük internetes központi hírlevél formájában. A klaszterbővítő, 2010-ig tartó programot a borászok és a borturisztikához kötődő szállodák, éttermek igényeihez is szeretnénk igazítani.
Az együttműködésbe bevonják a pannonhalmi, a kőszegi és a zalai borászokat, valamint más turisztikai résztvevőket.
forrásom a http://www.kisalfold.hu/soproni_hirek/huszmillios_projekt_bormarketingre/2091451/