Vajon mit gondolunk a pálinkáról?
Tóth Zsolt hozzátette: a kérdezettek közel fele állította, hogy szokott pálinkát fogyasztani, többségük azonban ritkán. 14 százalékuk hetente, 38 százalékuk legalább havonta, de legnagyobb hányaduk (62 százalék) ennél ritkábban iszik pálinkát.
A legnépszerűbb a házi pálinka: a pálinkát fogyasztók 48 százaléka mondta, hogy jellemzően a házi készítésű pálinkát fogyasztja legszívesebben, további húsz százalékuk pedig inkább a házi a pálinkát részesíti előnyben. Kizárólag bolti pálinkát a fogyasztók 10 százaléka iszik, s ugyanekkora az aránya azoknak is, akik inkább bolti pálinkát isznak - magyarázta a szakértő.
Az emberek pálinkával kapcsolatos ismeretei még hiányosak: a válaszolóknak 37 százaléka mondta, hogy az italnak gyümölcsből kell készülnie, azt azonban jóval kevesebben tudták, hogy az alkoholtartalmának hány százalékosnak kell lennie, illetve, hogy a felhasznált gyümölcsnek Magyarországon kell teremnie - mondta Tóth Zsolt.
A válaszolók segítség nélkül csak nagyon kevés pálinkamárkát tudtak említeni, harmaduk egyet sem tudott felidézni. A felmérésből az is kiderült, hogy a fogyasztási gyakoriság tekintetében nincsenek nagy különbségek a különböző életkorú és társadalmi státuszú emberek között. A fővárosiak ugyanakkor ritkábban, míg a vidékiek - elsősorban a falvakban lakók - isznak ilyen égetett szeszt - fűzte hozzá a Forsense igazgatója.
Tóth Zsolt megjegyezte: az emberek fejében az a kép él, hogy az átlagos magyar pálinkafogyasztó vidéki, faluban él, középkorú és alacsonyabb státuszú, a valóság azonban - ahogy az a kutatásból is kiderült - egészen más.