Ünnepek: pezsgő helyett márkás bor?

Vendéglátással foglalkozó partnereink beszámolója szerint ebben az időszakban a születésnapok és névnapok esetén is inkább pezsgőt választanak az emberek más italok helyett. Az egész évet alapul véve tapasztalataink szerint a pezsgőfogyasztás kis mértékben csökken, ünnepi italként vagy ajándékként egyre gyakrabban kerül a bevásárlókosárba pezsgő helyett prémium bor.-állítja Varga Bálint, a Varga Pincészet igazgatója.
Ugyan a borászat más iparágakkal összehasonlítva kevésbé konjunktúraérzékeny, a pénzügyi válság hatásai a szőlő- és borágazatot is érinteni fogják. Mivel a
szőlőalapanyag felvásárlása az éven belül néhány hónapra koncentrálódik és a borok több éves érlelése is gyakori, a borászatban jelentős forgóeszköz
finanszírozási igény merül fel. A bortermelésen kívül kevés olyan iparág van, amiben a forgóeszközök értéke meghaladja az éves árbevételt. A magas alapkamat és a hitelnyújtás szigorítása mindenképpen nehezebb helyzetbe kerülnek a magyar borászok.
A belföldi borértékesítésben és az exportban is kis mértékű visszaesés várható 2009-ben. A kiskereskedelmi forgalmazás várhatóan stagnálni fog,
várakozásaink szerint a vásárlók inkább a tartós fogyasztási cikkeken és egyéb nagy összegű kiadásokon (pl.: utazás) fognak spórolni, mint az élelmiszereken.
Sajnos a gasztronómiában forgalmazott borok esetén már 2008 novemberében érezhető volt egy 10-20 százalékos visszaesés, az emberek már idén kevesebb pénzt adnak ki italra az éttermekben és a szórakozóhelyeken. Ennek ellenére jövőre sem iszunk sokkal kevesebbet, egy átlag magyar 30 liter bort fogyaszt el évente, ám jövőre csökken majd a középkategóriás borok fogyasztása és növekedni fog az olcsóbb boroké. A luxus szegmensben található borok fogyasztása nem fog változni-olvasható a Varga Pincészet elemzésében.
forrásom a http://www.168ora.hu/cikk.php?cikk=28229