Magyar borok Hongkongban
Augusztus 14-16. között tart nyitva az első hongkongi borvásár, amelyen Magyarországot a Magyar Bormarketing Kht. és a Tokaj Reneszánsz Egyesület képviseli. A vásár újabb lehetőség arra, hogy nemzetközi szinten is megismerjék és megkedveljék hazánk különleges ízvilágú nedűit.
A Hong Kong Trade Development Council (HKTDC) nemzetközi borvásárát a nemzetközi borpiac pozitív visszhanggal fogadta. Az új hongkongi rendezvényen 20 országból másfélszáz kiállító vesz részt. Közöttük hongkongi és más ázsiai borkereskedők, pincészetek képviselői, valamint vezető ún. “old world wine” és “new world wine” gyártók és kereskedők áruit tekinthetik meg az érdeklő-dők. A tengerentúli kiállítók között a Premium Wine Services Pty Ltd of Australia, Coopers Creek Vineyard Ltd of New Zealand, MSE-Deutsche Weine of Germany, Fremura Group SRL of Italy, Grupo San Jose De Allende SPR of Mexico, Ghiya Extrusions PVT Ltd of India and Yevpatoria Winery Ltd of Ukraine is részt vesz. Hong Kong – Kína különleges közigazgatási övezete – az importvámok eltörlésével egyre kedvezőbb feltételeket biztosít mind a borkereskedelemnek, mind a borforgalmazásnak.
A Hongkongi Nemzetközi Borvásár lehetőséget biztosít a kiállítók és vásárlók számára, hogy a hatalmas felvevőképességgel rendelkező ázsiai piac szereplőivé váljanak. Az előrejelzések szerint az ázsiai piac (Japán kivételével) az elkövetkező öt éven keresztül évi több mint 10-20 százalékos növekedést lesz képes elérni. Ennek eredményeképp a fogyasztás értéke 2012-re 17 milliárd, majd 2017-re 27 milliárd dollárra növekedhet. Délkelet-Ázsia számos országában a jóléti társadalom piaca hatalmas iramban növekszik, csak Kína borimportja 2017-re várhatóan eléri az 570 millió dolláros értéket.
A Hongkongi Nemzetközi Borvásár alkalmával a bortermelőknek és a borkereskedőknek lehetősége nyílik arra, hogy a borkóstolók alkalmával termékeiket a szélesebb közönségnek is bemutassák. A kiállítás a Food Expoval egyidejűleg kerül megrendezésre, amely már nemzetközi népszerűségnek örvend: ez utóbbin 2007-ben 8,500 üzleti, valamint 314000 nagyközönségi látogató vett részt. A szemináriumok és konferenciák alkalmával nemzetközi szakértők a borszakmáról tartanak előadáso-kat a fogyasztók és a kereskedelmi vásárlók részére.
A HKTDC Hongkongi Nemzetközi Borvására 2008 arra hivatott, hogy ezt a pozíciót tovább erősítse, hiszen nagyszerű kereskedelmi helyszínt, valamint magasszintű bemutatókat biztosít termék- és márkapromócióknak.
Bővebb információ a http://www.hktdc.com/hkwinefair oldalon.
forrásom a http://www.nol.hu/cikk/502557/