Összefognak a sikerért a nagy borvidékek
A Pannon Borrégió együtt próbál meg boldogulni
szerző:Mauthner Ilona
Pannon Borrégió
Három borvidék közös pályázattal többre juthat a marketing terén is. Heteken belül megjelennek az első pályázati felhívások.
Először a múlt év december 15-ig kellett befizetniük a borászoknak az eladott boraik után a literenkénti nyolc forintot. Az agrárminisztériumhoz így félmilliárd forint folyt be, az elmúlt fél év után. Ebből az összegből a Bormarketing Kht.-nak 280 millió forint jutott, míg a fennmaradó összeg, a borminősítő intézethez került, amit ellenőrzésre fordítanak.
Heimann Zoltán, a szekszárdi borvidék hegyközségi tanácsának elnöke, valamint Schmidt Győző, a Pannon Borrégió elnöke felismerte, ha a villányi, szekszárdi, tolnai és pécsi borvidék közösen pályázik, akkor 30 millió forinthoz jutnak. Heimann Zoltán elmondta, így olyan kiadványokat, internetes honlapot, gasztronómiai oldalakat tudnak közösen elkészíteni, melyek mind a négy borvidéken élő pincészeteket, szálláshelyeket bemutatja. Ha külön pályáznának 7-8 millió forintnál nem kapnának többet, amiből alig futná valamire – mondta a borász.
forráaom a http://www.teol.hu/index.php?apps=cikk&cikk=141698