Rohamosan nőtt a pezsgőbor értékesítés az Egyesült Királyságban az elmúlt években, a mennyiségi bővülés meghaladta a Champagne-i pezsgők növekedését.
A Mintel új jelentése szerint 44%-kal emelkedett a pezsgőborok értékesítésének mennyisége 2002 óta. Ugyanebben az időszakban a Champagne-i pezsgők növekedése 24% volt.
A fellendülés legfőbb motorjai a Jacob's Creek, a Hardy's Crest és a Codomiu márkák voltak. Ebben a kategóriában a bővülés csak 2007-ben 13% volt.
"A jövőben további bővülésre számíthatunk" - mondta Jo Sorensen a Codomiu termékmenedzsere. "A brit fogyasztók nyitottak a felsőbb kategóriás pezsgőborokra és a statisztikák azt mutatják, hogy egyre aktívabb vásárlók ezekben a kategóriákban."
Miközben a fogyasztók az elmúlt két évben kétszer annyi pezsgőbort vettek, mint Champagne-i pezsgőt, a Mintel jelentése szerint még mindig két és félszer többet költenek Champagne-i pezsgőre, mint pezsgőborokra.
Emellett az éttermekben, pubokban, bárokban megvásárolt Champagne-i pezsgő értéke megnégyszereződött, amely nagy mértékben az igen tehetős londoni üzletemberek vásárlásainak köszönhető.
"Tegyük fel, hogy Ön egy férfi aki egy hölggyel vacsorázik. Azt fogja mondani, hogy "kér egy pohár pezsgőbort?"- nem pedig inkább azt, hogy "kér egy pohár Champagne-t?" - mondta Stephen Leroux, a Champagne Bollinger sales és marketing igazgatója.
"Az üzletemberek is jellemzően inkább Champagne-i pezsgővel mint pezsgőborrral szokták ünnepelni a sikeres ügyleteket."
A cikk eredeti formájában itt érhető el.forrásom a http://bormarketing.hu/index.php?page=news&newsid=475&l=1