2007-ben 14%-kal növekedett az export értéke az előző évhez képest.
Az export mennyisége a korábbi évekhez hasonlóan megközelítőleg 51 millió liter volt, de értéke az előző évi eredményekhez képest 14%-kal, 93 millió euróra növekedett. "Ez elsősorban a hordós borexport csökkenése és a magasabb árú palackozott termékek exportjának növekedése miatt következett be"- mondta Willi Klinger az Osztrák Bormarketing Iroda (ÖVM) ügyvezető igazgatója. Az osztrák borok egyedi és természetes termékként való pozícionálásának sikere vezetett a növekedéshez.
A legfontosabb piac az osztrák borok számára Németország maradt, amelyet Svájc és az Egyesült Államok követ. Jelenősen növekedett az osztrák export a holland, norvég, svéd illetve brit piacra, ugyanakkor csökkent a Csehországba irányuló kivitelük. Részletes adatok itt érhetők el.
Az osztrák HoReCa szektor az osztrák bor legfontosabb partnere, ezen a csatornán keresztül fogy el a teljes termelés 58%-a. Az éttermekben értékesített borok 84%-a hazai termék. Egyre több bor fogy a kiskereskedelmi egységekben miközben csökken a pincénél történő értékesítés aránya.
forrásom a http://bormarketing.hu/index.php?page=news&newsid=443&l=1