Az édes a "menő"
A kilenc lánc összes eladásai borból meghaladják az évi 18 milliárd forintot.
Több vörös bort adnak el, mint fehéret. Mennyiségben is, értékben is 54 százalék jut a vörös borra. Amíg azonban mennyiségben csökkenő tendenciát tapasztalt a Nielsen a vörös bornál, értékben emelkedőt.
A fehér bor piaci részesedése viszont mindkét szempontból kisebb lett, egyik évről a másikra.
Ugyanakkor a rosé iránti kereslet bővült; azt eredményezi, hogy mennyiségben 5, értékben 7 százalék jut rá az eladásokból a kilenc láncban.
A forgalom zömét – mennyiségben - 0,75 literes palackban értékesítik. Az amúgy is magas százalékarány emelkedett egyik évről a másikra.
Utána következik, 10 százalékot éppen csak meghaladó mutatóval a fél, majd 10 százalék alattival a két literes kiszerelés. A többiek aránya egyenként 3 százalék alatt marad.
Csökkenés tapasztalható az 1 és 2 literes szegmensben, enyhe pluszt az 5 literesben.
Az ízlések megoszlását, valamint változását tükrözi, hogy több édes és száraz bort adtak el tavaly, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor kedvesebb félédest és félszárazat. A mennyiségi eladások majdnem fele száraz borokra jut. Jó egynegyedet visznek el a félédes fajták.
Legnagyobb mértékben javult, 20 százalékkal, az édes borok mutatója.
A félszáraz részaránya 5 százalék alatt marad.
A kereskedelmi márkák ebben a szegmensben is játszanak némi szerepet. Mennyiségben is, értékben 10 százaléknál kisebb rész jut rájuk a forgalomból. Az utóbbi két év összevetése némi növekedésre enged következtetni.
Figyelemre méltó, hogy a forgalomból az importok tendenciája növekedést mutat, habár 2006 december-2007 novemberben mennyiségben is, értékben is 10 százalék alatti részesedést mért a Nielsen.
forrásom a http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=209808&fr=hl