Sikerrel mutatkoztak be a magyar borok
Nagyon sokan érdeklődtek a magyar borok, a hungarikumok, főként a furmintok iránt a január 7-9. között megrendezett amszterdami Wine Profession borkiállításon.
Az ITD értékelése szerint így a magyar borászok szempontjából várakozáson felüli sikerrel zárult a borvilág egyik legfontosabb eseménye az idén hatodik alkalommal megtartott hollandiai borbemutató.
A magyar borok először szerepelt önálló standon az amszterdami bormustrán az ITD Hungary Zrt. és a Magyar Bormarketing Kht. közös szervező munkájának eredményeként. A nemzetközi borvilág egyik legfontosabb eseményén kizárólag csúcsminőségű borokkal találkozhattak a holland, a belga és a luxemburgi kereskedők és az éttermek megbízottai.
Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője az MTI-nek elmondta: az előválogatást követően a magyar standon 23 bormintát mutattak be az érdeklődőknek. Elsősorban hungarikumokat, például aszút, Egri Bikavért, furmintot, Irsai Olivért, emellett azonban voltak úgynevezett világfajták is mint a Chardonnay.
Az ITD Hungary "szívügyének tekinti a magyar borok külföldi népszerűsítését" - mondta az MTI-nek Váczi András, a társaság marketingért és kommunikációért felelős igazgatója az amszterdami bormustra kapcsán. Mindehhez hozzátéve, hogy az ITDH nemcsak a közvetlenül a bornépszerűsítést szolgáló kiállításokon, hanem különböző más eseményeken is népszerűsíti a magyar borokat.
A koncentrált ágazati programokra - ezek kifejezetten szakmai programok, amelyek a magyar bor elsődleges exportpiacait célozzák meg - mintegy 10 millió forintot költöttek. Ebből az összegből öt kiemelt eseményt finanszíroztak - tájékoztatott Kékesi Katalin, az ITDH sajtófőnöke. A társaság összességében az üzletfejlesztésre szánt keret 3 százalékát fordítja - úgy idén, mint tavaly - borpromócióra. Az amszterdami Wine Profession borkiállításon való magyar részvétel 1,5 millió forintba került.
A Magyar Bormarketing Kht. az idén optimális esetben összesen mintegy 700 millió forintot fordíthat a magyar borok népszerűsítésére. A hollandiai borbemutató sikere várhatóan néhány hónapon belül konkrét üzletekben is megmutatkozik - tette hozzá Nemes Richárd.
Horváth Csaba, A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára úgy véli: múlt évben 700-800 ezer hektoliter között lehetett a magyar borkivitel mennnyisége. Ez várhatóan több lesz mint az előző évi, a 700 ezer hektolitert csak valamivel meghaladó mennyiség.
A magyar borágazat éves árbevétele 80-100 milliárd forint között ingadozik évjárattól függően. A bevétel 20-25 százalékát adja a kivitel.
forrásom a STOP
bor, pince, borászat, szőlő, pálinka, párlat, hírek .. e-mail: tester@fw.hu
2008.01.15. 13:40
Sikerrel mutatkoztak be a magyar borok
Címkék: bormarketing bor borbemutató itdh wine profession
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://borhirek.blog.hu/api/trackback/id/tr36298309
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.