Biztosan finomabb a bor, ha drága
forrásom az InfoRádió / The Daily Telegrapha többe kerül, az agy finomabbnak érzékeli az elfogyasztott bort: minél drágább az ital, annál nagyobb élvezetet jelent - állítják a kutatók.
A tudósok egy kísérlet során két pohár, tökéletesen egyforma bort adtak a résztvevőknek, és azt állították, hogy az egyik drágább, a másik pedig olcsóbb fajta. Az önkéntesek legtöbbje szerint az volt a finomabb, amelyről a kutatók azt állították, hogy többet kell fizetni érte.
Az eredményeket a mágneses rezonanciavizsgálat is igazolta: az agy örömközpontja fokozottabban működött a "drágább", mint az "olcsóbb" bor elfogyasztásakor.
"Az eredmények rámutatnak a marketing idegi hatásaira" - mondta Antonio Rangel, a Kaliforniai Technológiai Intézet professzora, a kutatás vezetője.
Az effajta vizsgálatok jól mutatják, mekkora az érdeklődés az úgynevezett neuroeconomics tudományág után, amely gazdasági döntéseket az agyi aktivitással, a vérnyomással és a hormonszinttel igyekszik magyarázni.
Képviselőinek egyik célja, hogy megértsék, miért vonzóbbak a luxustermékek és márkás holmik, amelyek drágábbak, ám alig jobb minőségűek, mint az átlagosak.
A kutatás magyarázatot ad arra, miért hajlandók az emberek hihetetlen összegeket kifizetni egy-egy palack borért, és azt is, miért sikeres a Stella Artois sörgyártó cég reklámkampánya, amelynek szlogenje az: "Megnyugtatóan drága".