A Vinexpo kutatásai szerint Kína és Hong Kong a világ nyolcadik legnagyobb borfogyasztója lesz 2012-re.
A 10 milliárd USD értékű borpiacból egyre nagyobb szeletet kihasítva, Kína tavaly csatlakozott a "világ tíz legnagyobb borfogyasztója" klubhoz.
Jelenleg Franciaország Ázsia legnagyobb beszállítója, de Ausztrália, Chile és az Egyesült Államok gyorsan növelik piaci részesedésüket.
Az IWSC és a Vinexpo kutatói által készített legújabb kutatás szerint Kína megelőzte Romániát és Oroszországot.
A kutatók arra számítanak,hogy a kínai borpiac 70%-kal fog nőni 2006 és 2011 között - mondta Robert Beynat a Vinexpo igazgatója.
Jelenleg Franciaország (a világ borfogyasztásának 12,7%-val) és Olaszország (12,6%-kal) a világ legnagyobb borfogyasztói. Őket követi az Egyesült Államok (11,1%-kal), Németország (10,3%-kal), az Egyesült Királyság (5,4%-kal), Argentína, Spanyolország, Oroszország, Románia és Kína 2,2%-kal.
Az előrejelzés szerint az Egyesült Államok lesz a világ legnagyobb borfogyasztója 2012-ben, mennyiség tekintetében.
A Vinexpo 11 éve készít piackutatásokat és előrejelzéseket, 2002 óta az IWSR részvételével. Az elmúlt öt évben 0,2%-os pontossággal jelezték előre a trendeket.
Követtünk el hibákat, mondta Robert Beynard: Nem volt igazunk a kínai piaccal kapcsoaltban 2005-ben, amikor 36%-os növekedést jeleztünk előre. Mostanra már megváltoztattuk előrejelzéseinket és 70%-os növekedést várunk.
Kína és Hong Kong az ázsiai piac 62,7%-át teszi ki. Őket követi Japán (28%), azután Dél-Korea, Taiwan, Thaiföld, a Fülöp-szigetek, Szingapúr, India.
India jelenleg 0,8%-át teszi ki az ázsiai piacnak, a következő évben várhatóan 200%-os növekedés lesz tapasztalható.
Az ázsiai piac legfontosabb beszállítói Franciaország (39,3%-os piaci részesedéssel) és az Egyesült Államok (13,8%-kal), Olaszország (13,2%-kal), Ausztrália (10,2%-kal) és Chile (7,6%-kal).
Ezen országok 2002 és 2006 között mutatott növekedési üteme teljesen eltérő, Ausztrália, Chile és az Egyesült Államok mutatták a legdinamikusabb növekedést (128,4%, 45,1%, 40,9%) és Olaszország volt az egyetlen exportőr, akinek csökkent a piaci részesedése 3,7%-kal.
A cikk eredeti formájában itt tekinthető meg.
forrásom a bormarketing.hu