Jó évet zárt a Törley
A Törley Pezsgőpincészet Kft. 2007. évi árbevétele várhatóan meghaladja a 16 milliárd forintot, ami a tavalyi évhez képest több mint 9 százalékos növekedés. Tavaly már a teljes magyar pezsgőpiac is növekedett, hosszabb csökkenés és stagnálás után.
A Törley pezsgők nemcsak Magyarországon, hanem például Észtországban is piacvezetők, de kedveltek Svédországban, Norvégiában, Lettországban és Finnországban is. A Törley pezsgőket exportálják egyebek között Vietnamba, Japánba, Szenegálba. A kivitel adja az árbevétel közel harmadát.
A magyarországi pezsgőfogyasztás 2004-2005-ben még csökkent, illetve stagnált - mondta Bálo Zoltán, a Törley Pezsgőpincészet Kft. marketingvezetője. A trend 2006 október-novemberben megfordult, azóta a pezsgőfogyasztás ismét nő. Magyarországon évente 24-26 millió palack pezsgő fogy. A Törley márka 125 éve őrzi magyarországi piacvezető szerepét 32-39 százalékos piaci részesedésével.
A marketingvezető idézte a Nielsen piackutató vállalat felmérését, miszerint az elmúlt hónapokban az előző év azonos időszakához képest a magyar pezsgőpiacon volumenben 1-2 százalékos növekedés volt tapasztalható. Bálo Zoltán szerint külön is figyelemre méltó a 2007 október-novemberi időszak. Ekkor ugyanis az előző év hasonló időszakához képest volumenben több mint 10 százalékos, értékben pedig több mint 13 százalékos növekedés volt tapasztalható ebben a piaci szegmensben.
A pezsgőfogyasztást szezonalitás jellemzi, novemberben és decemberben fogy az egész éves forgalom közel 45 százaléka. Magyarországon az édes pezsgők a legnépszerűbbek, a teljes piac kétharmadát adják.
forrásom az origo.hu