A bor is ludas a csökkenő pezsgőfogyasztásban
z év végi ünnepi időszak értékesítését alapvetően az import pezsgők uralják, melyek ára gyakran megdöbbentően alacsony, akár 200 forint alá is csökkenhet. Az olcsó import pezsgők minősége megkérdőjelezhető és alkoholtartalma is jóval alacsonyabb a magyar pezsgőknél.
A hazai készítésű pezsgők alkoholtartalma jellemzően 12-13 térfogatszázalék, ezzel szemben az import pezsgőknél ez 10 százalék is lehet, ami a magyar fogyasztók számára meglehetősen szokatlan, mivel 10 százalékos alkoholtartalom még a magyar borok között sem fordul elő.
A 2006-os behozatal meghaladta az 5 millió palackot, de a fogyasztók rossz tapasztalatai miatt, az olcsó importpezsgők értékesítése várhatóan nem nő tovább. A hazai pezsgőfogyasztás csökkenésének másik oka a magyar borok minőségének jelentős javulása, melynek hatására egyre többen fogyasztanak ünnepi alkalmakkor bort.
Varga Bálint elmondta, hogy az édes pezsgők a legnépszerűbbek, ezek a teljes fogyasztásnak nagyjából a 70 százalékát teszik ki. 2002-ben az európai uniós szabályozás átvétele miatt, változott a pezsgők édesség szerinti besorolás, megszűnt a félédes kategória, pontosabban 2002 óta a korábbi félédes kategóriába tartozó pezsgőket is félszárazként kell megjelölni. Ez megfelel annak a szemléletnek, melyet egy francia borász így fejezett ki egy Magyarországon megrendezett konferencián: "a fogyasztónak jogában áll, hogy ne tudjon mindent a borról és száraz borivó öntudattal igya kedvenc édes borát", azaz a fogyasztók sokkal jobban szeretik "száraz" megjelöléssel fogyasztani az édes borokat és pezsgőket.
forrásom a portfolio.hu