Egyre népszerűbb a kölyökpezsgő, ám természetesen továbbra is az édes alkoholos a number one. Ha már szilveszter, akkor persze virslivel tömjük magunkat. Méghozzá nem is akárhogy! Tavaly decemberben például több mint 70 százalékkal több fogyott a húsrudacskákból, mint az év többi hónapjában. |
A háztartások privát fogyasztását mérő GFK kutatás alapján megállapítható, hogy a hazánkbéli betyárok nem a pezsgőtől olyan hejj, de merészek. A pezsgő- és habzóbor-fogyasztás kifejezetten szezonális jellegű - a karácsonyi ünnepkörhöz és az év eleji báli szezonhoz kapcsolódik. A háztartások zöme decemberben tünteti el az otthoni fogyasztásra vásárolt pezsgőmennyiség mintegy felét. A felhörpintett pezsgő és habzóborok mennyisége egyébként két százalékkal növekedett - még úgyis, hogy az átlagárak enyhén növekedtek.
Egyre népszerűbb az alkoholmentes gyerekpezsgő. Míg a tavalyi évben az alkoholos pezsgők forgalma két százalékkal mérséklődött, addig kölyökpezsgők volumene ötödével nőtt. A magyar egyébként igen édesszájú fajta, feltéve, ha a pezsgőről van szó. Az otthoni fogyasztásra szánt pezsgők több mint 80 százaléka édes volt tavaly. 2006-ban főleg a diszkontüzletekben vásároltunk pezsgőt. Igaz decemberben már a hipermarketeket részesítettük előnyben: a buborékos italok 38 százalékát szereztük be innen. Nem elhanyagolható adat az ár: tavaly 582 forintot adtunk átlagosan egy liter pezsgőért.
forrasom a www.hirhat.hu A másik szilveszteri sztár a virsli. Bár a mi emlékezetünkben a kettőszáz forintos habzós virsli él élénken (amelyre egy Pulitzer-díjas újságíró még azt is rámondta, hogy kiváló minőség), ez nem jelenti azt, hogy úgy általában ne kapkodnának eme húskészítmény után. Az év utolsó hónapjában egy átlagos hónaphoz képest akár 70-100 százalékkal is több virslit vásárolnak a fogyasztók. A leggyakrabban a hipermarketekben és diszkontokban gazdagítjuk magunkat virslivel. Hankó Viktor/GFK |