Promo Direkt - naptár és bor karácsonyra
A vállalatok több mint egyharmada vásárol karácsonykor nagyobb tételben céges reklámajándékot, és az ajándékozók közül egyre többen költenek százezer forint alatt - derül ki a Promo Direkt felméréséből. A telemarketinges kutatás szerint a tavalyihoz hasonlóan az irodaszerek, írószerek, nyomtatványok és borok a legnépszerűbb céges karácsonyi ajándékok.
Promo Direkt telemarketinges módszerrel kérdezett meg 1700 olyan vállalatot, amely tavaly vagy tavalyelőtt rendelt reklámajándékot karácsonykor vagy más alkalommal, illetve amelyek az idén szívesen fogadnak ajánlatot reklámajándékos cég részéről.
A felmérés szerint továbbra is a „hagyományos” céges ajándékok a meghatározóak, 32 százalékkal legnépszerűbbek az irodaszerek, az írószerek, a nyomtatványok, a naptárak és a CD-k, ezeket az italok, borok követik 29 százalékkal.
A többi kategória már messze leszakadva következik, a divatcikkek, a trikók, a baseball-sapkák, a sporteszközök mind hét százalék alatt teljesítenek, és csak négy százalék keresett egyedi, exkluzív ajándékokat.
A Promo Direkt szerint a rendelési összeget tekintve érezhető a megszorító intézkedések hatása: a tavalyi eredményekhez képest 22-ről 30 százalékra nőtt a százezer forint alatt költők aránya. Stagnál a százezer és ötszázezer forint között költők aránya, ezt mutatja, hogy a tavalyi 47 százalék idén csak három százalékkal esett vissza, csökkent ugyanakkor a fél- és egymillió forint között költők részesedése 19-ről 12 százalékra.
A felmérés idén a fővárosi és az agglomerációs térség cégeire koncentrált: a válaszadó cégek 71 százaléka budapesti, további 15 százaléka pedig a pest-megyei településeken található, a fennmaradó 14 százalékot a vidéki vállalatok tették ki.
(Forrás: Kreatív Online)