Az első befizetéseket december 15-éig kell teljesíteni az augusztus 1. és november 30. közötti értékesítési időszakra vonatkozóan. Mindezt dr. Gál Lajos, az FVM egri Szőlészeti és Borászati Kutatóintézetének igazgatója, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnökségének tagja jelentette ki. Az így befolyó összegből a közösségi marketingre fordítható alap a becslések szerint mintegy 800 millió forint lehet. (Igaz, a statisztikai adatok szerint mintegy 3 millió hektoliter bor készül hazánkban, így ez az összeg papíron jóval több is lehetne.)
A megjelenő pénz fele a borvidékeket illeti meg a szőlőterületek arányában. A másik felét lehet a nemzeti marketingre fordítani, méghozzá 70 százalékát a belföldi, 30 százalékát pedig a külföldi piacokon való megjelenés támogatására - tette hozzá Gál. - A marketingkeretekre pályázni kell, a Magyar Bormarketing Kht. pedig előre meghatározza, milyen célokra, milyen feladatokra hány százalékot különít el.
forrásom a heol.hu