Ad notam Most jó lenni oportónak
Harmadik csütörtököt mondott Beaujolais
Ahogy az már lenni szokott, abból is sikerült divatot csinálni, ami egykor kényszermegoldás volt, a beaujolais nouveau ma világméretű üzlet: Franciaországban mintegy 50 millió palack beaujolais-t zártak dugó mögé, és mától ezek a dugók kipattanhatnak világszerte.
Volt csinnadratta, ének, Japánban tán még sorban állás is – elvégre a felkelő nap országában köszöntött be először a csütörtök, ezért ott kezdték a palackok árusítását a legkorábban. Állítólag a franciák is lazábbra vették a figurát, olyat tettek, ami nálunk évek óta gyakorlat: készítettek rozé újbort is.
A magyar borászok (és kereskedők) szintén felkészültek a nagy eseményre, van kereskedés, ahol majd húsz újborból választhatunk: fehéret, rozét és vöröset, közte több oportót meg ötletes nevűt (kedvencem a Fürtike és a Novembor).
Aki szereti a friss, még szinte élesztős illatú és ízvilágú borokat, a málnás portugiesereket, kékfrankosokat, most tobzódhat; soha nem látott mennyiségben igyekeznek eladni neki újborokat, minden eddiginél magasabb áron: hiába, a divatért fizetni kell.