Hosszú egyeztetési folyamat után megjelent a bor forgalombahozatali járulék megfizetésének, kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló miniszteri rendelet. Ezzel biztossá vált a borágazat két legfontosabb célfeladatának finanszírozása: a jövedéki adót felváltó, literenkénti 8 forintos járulékot a minőség-ellenőrzés fejlesztésére és közösségi bormarketingre fordítják.
Az agrártárca által évente 2 milliárd forintra becsült járulékbevétel 40%-a a minőség-ellenőrzés feladatkörét ellátó Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatalhoz kerül, a fennmaradó 60% felhasználását pedig a Magyar Bormarketing Kht és az agrártárca által közeljövőben létrehozni kívánt Bormarketing Bizottság irányítja majd.A járulékot utólagosan, évente két alkalommal - a jövedéki elszámoláshoz kötve - augusztus illetve december 15-ig kötelesek megfizetni a borászatok. A rendelet szerint a fizetési kötelezettség első ízben a 2007. augusztus 1. és november 30. közötti időszakra vonatkozóan merül fel. Ennek megfelelően 2008 elején áll majd rendelkezésre számottevő forrás a véglegesítésre váró bormarketing stratégia által kijelölt projektek finanszírozására.
A jogszabály életbe lépésével véget ért a Magyar Bormarketing Kht által kezdeményezett 1Ft-os kampány. A példaértékű összefogás keretében a hazai borászatok az év elejétől önkéntes alapon, forgalomba hozott boraik után literenként 1Ft-ot fizetve támogathatták a bormarketing ügyét. A kampány során összegyűlt több millió forint nagyságrendű forrást a közösségi bormarketing elindításához szükséges szakmai feladatokra fordítja a Kht.
forrásom a bormarketing.hu