A 18 és 29 év közötti fiatalok pálinkafogyasztási szokásairól, pálinkával kapcsolatos ismereteiről és véleményéről készített felmérést az NRC. A kutatásból kiderült, hogy a fiatalok körében a keserű italok után a pálinka a leggyakrabban fogyasztott tömény ital, megelőzve a tequilát, a vodkát és a whiskyt is. |
Jellemzően társaságban, ünnepi alkalmakkor, családi vagy baráti összejöveteleken, esetleg szórakozás közben kóstolgatják, de szívesen fogyasztják fesztiválokon és vendéglátóhelyeken is - derült ki az NRC kutatásából, melyben a 18 és 29 év közötti fiatalok pálinkafogyasztási szokásait vizsgálta. A megkérdezettek többsége alkalomadtán, 23 százaléka havonta legalább egyszer, 4 százaléka pedig legalább heti rendszerességgel iszik az "élet vizéből", amivel annak idején Károly Róbert feleségének, Erzsébet királynénak köszvényét is gyógyították. A kutatásból az is kiderült, hogy - megelőzve a tequilát, vodkát és a whiskyt - a keserű italok után a pálinka a leggyakrabban fogyasztott tömény ital. A férfiak körében népszerűbb, akiknek 70 százaléka alkalmanként, 30 százaléka pedig rendszeresen fogyaszt pálinkát, míg a nőknek csupán 13 százaléka rendszeres, 42 százaléka pedig alkalmi pálinkafogyasztó. A fiatalok többsége tisztában van azzal, hogy a jó pálinkát csakis elsőrangú gyümölcsből lehet főzni, így többségük minőségi italként tekint a főzetre. A pálinkafogyasztás kultúrájáról azonban még hiányosak a korcsoport ismeretei: a legtöbben úgy gondolják, hogy a pálinkát nem szobahőmérsékleten, hanem jól behűtve kell fogyasztani, pedig annak aromája 18-22 fokon teljesedik ki. A kutatásból emellett kiderült, hogy a fiatalok körében is a hagyományos ízek - a körte, a szilva, a törköly, és a barack - a legkedveltebbek, míg a "divatosabb", málnából, szederből és cseresznyéből készült italokat valójában csak egy szűkebb réteg kedveli. Ezeket az új ízeket azonban azok a fiatalok is szívesen kipróbálnák, akik jelenleg azért nem isznak pálinkát, mert a hagyományos változatokat túlságosan markánsnak találják - olvasható a piackutató közleményében. A felmérést az NRC 2007 márciusában végezte 500 fő online megkérdezésével. Az adatbázist a TNS adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a 18-29 éves magyar lakosságra nézve. Az NRC Piackutató Kft. piackutatási szolgáltatásaival, tapasztalataival 1999 óta segíti üzleti partnereit az értékesítési-, illetve marketingstratégiájuk kialakításában és maradéktalan megvalósításában. forrásom a népszava online |
bor, pince, borászat, szőlő, pálinka, párlat, hírek .. e-mail: tester@fw.hu
2007.07.13. 20:26
Igyunk pálinkát! - 2007.07.13.
Címkék: pálinka felmérés ital élet vize
A férfiak 30 százaléka, a nők 13 százaléka rendszeres pálinkafogyasztó
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://borhirek.blog.hu/api/trackback/id/tr29117635
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.