Közösségi Bormarketing
bormarketing.hu, 2007-06-13
A májusi Limburgica Gastronomica keretében megrendezett magyar borbemutató után, a jelentős érdeklődésre való tekintettel a Magyar Bormarketing Kht. az ITDH támogatásával részt vett a Nederlands Wine&Food Festival-on.
Az amsterdami Barbizon Hotelben június 3-án megrendezett eseményen elsősorban holland kereskedők és importőrök mutatták be kínálatukat az érdeklődőknek, akik túl nyomó többségben a HoReCa szektorban tevékenykedő szakemberek voltak (étteremtulajdonosok, sommelier-k, chef-ek, szakírók), de képviselték magukat a nagyobb kereskedelmi láncok beszerzői is.
Rendhagyó módon kapott részvételi lehetőséget és kitűntetett szerepet a Magyar Bormarketing Kht., amely a márciusban kiválasztott szortimenttel (lásd korábbi cikkünket) mutatkozott be:
- Etyeki Kúria Királyleányka 2006
- Hilltop Irsai Olivér 2006
- Pannonhalmi Apátság Rajnai Rizling 2006
- Bussay Pinot Gris 2005
- Légli Landord 2005
- Malatinszky Chardonnay 2005
- Weninger Spern Steiner Kékfrankos 2004
- Demeter Egri Bikavér 2002
- Takler Szekszárdi Bikavér 2004 Reserve
- Konyári Loliense 2005
- Vylyan Montenouvo Cuvée 2005
- Bock Cuvée 2000
- Chateau Dereszla Furmint 2003 Késői Szüret
- Árvay 6 puttonyos Aszú 2000
- Louis Francois Extra Brut pezsgőt (Törley)
A magyar asztal igazi meglepetés volt a látogatók számára, a világfajtákról elismeréssel szóltak és külön dicséretet kaptak a különlegességnek számító hazai tételek, amelyekből a szakemberek többet szeretnének látni a holland piacon.
Következő holland programunkra késő ősszel kerül sor, és reményeink szerint 2008 januárjában részt veszünk majd a legfontosabb holland szakmai eseménynek számító Wine Professional rendezvényen is.
Az eseményről készült fotókat itt tekintheti meg.
A korábbi holland rendezvényünkről itt olvashat.
Nemes Richárd a bormarketing.hu -ról a forrásom :-)