A magyar bor és borturizmus nemzetközi népszerűsítése érdekében összefogott a Magyar Turizmus Zrt., az ITD Hungary és a Magyar Bormarketing Kht. Az erről szóló megállapodást 2009. június 5-én, a pannonhalmi Pannon Bormustra gálarendezvényén írják alá a felek. Összefogás a magyar borért
A megállapodás értelmében a három szervezet közös külpiaci kereskedelemfejlesztési és promóciós programokat rendez, együttműködnek a nemzetközi kiadványok készítésében és terjesztésében, valamint együttesen szervezik a külföldi borszakértők és szakújságírók beutaztatását.
A Magyar Turizmus Zrt. elnöke, Dr. Niklai Ákos - aki a Zrt. nevében a megállapodást aláírásával ellátja - fontosnak tartja kiemelni, hogy az együttműködés szorosabbra fűzése különösen aktuális az idei évben, hiszen az MT Zrt. 2009-re a Kulturális Turizmus Évét hirdette meg, amelynek az egyik kiemelt pillére a bor és gasztronómia. Fontos szempont továbbá az is, hogy ez ismét igen jó példája a szakmai és állami szervezetek közötti kooperációnak és a források hatékonyabb felhasználásának.
"A magyar bor egyre jelentősebb szerepet játszik hazánk turisztikai kínálatában és fontos eleme lehet országimázsunknak is. A példaértékű együttműködés mérföldkő a magyar borok népszerűsítésében." - tette hozzá Nemes Richárd, a Wines of Hungary nemzeti márkát létrehozó Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője.
A Pannonhalmi Főapátságban immár tizedik alkalommal megrendezett mustrán a tíz meghívott mértékadó külföldi szaktekintély, kiegészülve hat magyar bor ítésszel kiválasztja az ország 55 csúcsborát. A neves sommelier-kből, borszakírókból álló zsűri három kategóriában hirdet eredményt: 20 fehér-, 25 vörös- és 10 édes bor büszkélkedhet majd az elismeréssel. A Pannon Bormustrán a magyar borászok és szakemberek első kézből értesülhetnek a nemzetközi trendekről, közvetlenül azok meghatározóitól.
"Idén először díjat is kap az a külföldi személyiség, aki munkájával hozzájárul a magyar borok nemzetközi hírnevének öregbítéséhez. Idén Paul Op ten Berg holland borszakíró kapja az elismerést, s hozzá egy kovácsoltvas pincekulcsot, valamint 100 palack kiváló magyar bort." - jelentette be a díj egyik alapítója, az ITD Hungary vezérigazgatója, Rétfalvi György.
A cikk eredeti URL-je: http://www.penzcentrum.hu/cikk/1018246/1/osszefogas_a_magyar_borert
bor, pince, borászat, szőlő, pálinka, párlat, hírek .. e-mail: tester@fw.hu
2009.06.06. 09:47
Összefogás a magyar borért
Címkék: bormarketing bor
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://borhirek.blog.hu/api/trackback/id/tr221166964
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.