Csúcsborok seregszemléje Pannonhalmán
A magyar bor és borturizmus nemzetközi népszerűsítése érdekében összefogott a Magyar Turizmus Zrt., az ITD Hungary és a Magyar Bormarketing Kht. Az erről szóló megállapodást a pannonhalmi Pannon Bormustra gálarendezvényén írták alá a felek.
A megállapodás értelmében a három szervezet közös külpiaci kereskedelemfejlesztési és promóciós programokat rendez, együttműködnek a nemzetközi kiadványok készítésében és terjesztésében, valamint együttesen szervezik a külföldi borszakértők és szakújságírók beutaztatását. A Pannonhalmi Főapátságban immár tizedik alkalommal megrendezett mustrán a tíz meghívott mértékadó külföldi szaktekintély, kiegészülve hat magyar bor ítésszel kiválasztja az ország 55 csúcsborát. A neves sommelier-kből, borszakírókból álló zsűri három kategóriában a napokban hirdet eredményt: 20 fehér-, 25 vörös- és 10 édes bor büszkélkedhet az elismeréssel.
A Pannon Bormustrán a magyar borászok és szakemberek első kézből értesülhetnek a nemzetközi trendekről, közvetlenül azok meghatározóitól. „Idén először díjat is kap az a külföldi személyiség, aki munkájával hozzájárul a magyar borok nemzetközi hírnevének öregbítéséhez. Paul Op ten Berg holland borszakíró kapja az elismerést, s hozzá egy kovácsoltvas pincekulcsot, valamint 100 palack kiváló magyar bort” – jelentette be a díj egyik alapítója, az ITD Hungary vezérigazgatója, Rétfalvi György.
A Magyar Turizmus Zrt. elnöke, Niklai Ákos hangsúlyozta, hogy az együttműködés szorosabbra fűzése különösen aktuális az idei évben, hiszen az MT Zrt. 2009-re a Kulturális Turizmus Évét hirdette meg, amelynek az egyik kiemelt pillére a bor és gasztronómia. Fontos szempont továbbá az is, hogy ez ismét igen jó példája a szakmai és állami szervezetek közötti kooperációnak és a források hatékonyabb felhasználásának.
„A magyar bor egyre jelentősebb szerepet játszik hazánk turisztikai kínálatában, és fontos eleme lehet országimázsunknak is. A példaértékű együttműködés mérföldkő a magyar borok népszerűsítésében” - tette hozzá Nemes Richárd, a Wines of Hungary nemzeti márkát létrehozó Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője.
forrásoma http://www.168ora.hu/dolcevita/csucsborok-seregszemleje-pannonhalman-37619.html