Interjú - Pál József
– Az elsődleges cél, hogy újrapozícionáljuk a minőségi magyar pálinkát, hogy elfogadtassuk az emberekkel ezt a nedűt mint nemzeti italt, illetve hogy az esetlegesen hozzá kapcsolódó negatív asszociációkat eloszlassuk. Sze ret nénk, ha előbb-utóbb az emberek fejében a pálinka elegáns, minőségi italként élne. A november 3-án elfogadott pálinkatörvény egyébként pontosan sza bályozza, mely italt nevezhetünk pálinkának.
Mit mond a törvény, mely italt nevezhetjük annak?
– Csak az nevezhető pálinkának, amely ital Ma gyarországon termett és cefrézett gyümölcsből készült. Emellett szintén fontos, hogy a lepárlást és a palackozást is hazánk ban kellett végezni. Ami még kitétel, hogy a pálinka a gyümölcs mellett nem tartalmazhat semmilyen más hozzáadott anyagot, így például cukrot, szí nezéket vagy mézet sem. A gyü mölcságyon való érlelés azonban megengedett.
Milyen fajtájú gyümölcsből készülhet a pálinka?
– Igazából szinte bármilyen jellegzetes ízű, Ma gyar országon termett gyümölcsből lehet pálinkát készíteni. A legnépsze rűbb pálinkák közé tartozik a szilva és a barack, de készülhet áfonyából, eperből, málnából, meggyből és bodzából is. Mind egyik nek megvan a maga saját, karakteres íze.
bor, pince, borászat, szőlő, pálinka, párlat, hírek .. e-mail: tester@fw.hu
2008.12.05. 09:27
Pál (inka) interjú :-)
Címkék: marketing pálinka törvény
Pál Józseffel, az Agrármarketing Centrum igazgatóját arról faggatuk, pontosan mely nedűk nevezhetők pálinkának?
Kampányt indítanak a minőségi pálinkafogyasztásért. Mi a célja a kampánynak?
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://borhirek.blog.hu/api/trackback/id/tr43805398
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.